IT-Förvaltare - Landbaserad IT, Stockholm

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm

• Uppdragslängd: Ca. 12 månader

• Uppdragsstart: Enligt ök.

• Sista ansökningsdagen: ansök snarast

• Omfattning: 100%

• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2023-02-22

Dina arbetsuppgifter
Kunden tar i dag emot nya/uppgraderade fordon. En viktig del av fordonsleveransen består av ett modernt och ändamålsenligt IT-stöd både ombord och iland för flotthantering, underhållsplanering, trygghetsvideo mm.

De landbaserade IT-systemen integreras med kundens källsystem via en integrationsplattform. Kunden källsystem består av system för kameraövervakning, låssystem, BI system samt ett nytt infotainmentsystem.

Dina arbetsuppgifter
• Att tillsammans med berörda verksamhetsspecialister ansvara för förvaltning av de nya IT-systemen med tillhörande integrationer och supportprocesser.

• Ansvara för att driva det operativa arbetet i Förvaltningsobjekt Stöd till Förvalta Ägande (SFÄ) avseende Landbaserat IT i rollen som IT-specialist. Koordinering av operativa aktiviteter mot angränsande förvaltningsobjekt.

• Vara den dagliga kontaktytan för IT-leverantörer av Landbaserad IT, avseende åtgärder, uppföljning, ändringshantering, releaseplanering, incidenthantering.

• Ansvara för fakturahantering samt ansvar för ekonomisk uppföljning (budget, prognos, utfall) för Landbaserad IT.

• Hantera områdets livscykelhantering i enlighet med gällande förvaltningsplan.

• Uppföljning och styrning av IT-leverantörsavtal i rollen som avtalsförvaltare.

• Säkerställa en supportprocess med drift och servicedeskrutiner för att kunna följa upp incidenter och problem.

• Ansvara för att dokumentation och rutiner är uppdaterade.

• Säkerställa att IT-komponenterna följer gällande lagar, tillstånd och interna processer.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Minst 9 års erfarenhet av arbete med IT-förvaltning.

• Minst 4 års erfarenhet av arbete med ITS (Intelligent Transport System and Service).

• Erfarenhet från minst 3 tidigare uppdrag inom offentlig sektor.

• Erfarenhet från minst 3 tidigare uppdrag av arbete med internationella leverantörer.

• Erfarenhet från minst 2 tidigare uppdrag av arbete med PM3.

• Erfarenhet från minst 2 tidigare uppdrag av arbete med ITIL.

• Erfarenhet från minst 3 tidigare uppdrag av kravarbete.

• Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag av arbete med offentlig upphandling av spårbunden trafik.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Erfarenhet från minst 3 uppdrag av upphandling inom LOU och/eller LUF.

Önskemål om personliga egenskaper:

• God sammarbetsförmåga.

• Engagerad.

• Målmedveten.

• Lösninsningsorienterad.

• Självgående.

• Drivande.

• Prestigelös.

• Förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden.

• Kunna kommunicera enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.

• Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons

• I ansökan anger du ett kravställt timpris

• Lägg in ett CV på svenska i word-format

• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
7476894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: