IT-enheten söker tekniker till Kundservice
It Enheten Pronova / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos It Enheten Pronova i Norrköping IT-enhetens övergripande ansvar är att driva, utveckla och förvalta alla IT-system och applikationer som används inom Norrköpings kommun, samt inom flera kommunala bolag, tex Norrköping Vatten AB. En väl fungerande IT-miljö är avgörande för att kunna ge en högkvalitativ service till näringsliv och medborgare.
IT-enhetens verksamhet präglas av en stor variation mellan våra kunders verksamhet, men också av det stora antalet användare, ca 4000 pc inom 70 skolor, samt 4000 pc på 350 administrativa enheter ingår i IT-enhetens ansvar.
Kundservice är IT-enhetens främsta kontaktyta och länk ut till våra kunder. Nu behöver vi ytterligare resurser och söker därför IT-tekniker till Kundservice, Linje2/Närservice
Du kommer att arbeta halvtid i Linje2 med telefonsupport för våra användare och halvtid som IT-tekniker på plats ute på enheterna.
Vi sätter stor vikt i att Du har mycket god servicekänsla, då Du är IT-enhetens ansikte ut mot våra användare.
Din person kännetecknas av att du:
är serviceinriktad
du är pedagogisk och tålmodig samt har god förmåga att kommunicera
är stresstålig och har förmåga att arbeta självständigt
är analytisk, noggrann och har mycket lätt för problemlösning
har gott humör och är social, samt trivs med att arbeta i en större grupp.
Vi söker Dig som har:
minst 3 års dokumenterad erfarenhet som IT-tekniker med kundkontakt
dokumenterad erfarenhet av kundsupport/servicedesk
god kännedom om datorer, nätverk, skrivare samt mobila enheter
erfarenhet av klienthantering (Microsoft Windows XP, Windows 7, samt tunna klienter)
erfarenhet att hantera och ev. skapa virtuella applikationer (Microsoft App-V)
erfarenhet av programdistribution och klientinstallation med hjälp av Microsoft Systems Management Server 2003/ Microsoft System Center Configuration Manager 2007 är meriterande
vana att arbeta med IT i en större organisation, gärna kommunal verksamhet
vana att använda ärende- och övervakningssystem
erfarenhet av att hantera kundrelationer via telefon
kan uttrycka Dig väl på svenska i både tal och skrift
erfarenhet av ITIL är meriterande
lägst gymnasiekompetens
B-körkort
Upplysningar:
Chef IT-enhetens Kundservice, Ami Fransson, 011-15 19 48
Publiceringsdatum2010-12-08Så ansöker duSkickas till
IT-enheten@norrkoping.se Vi vill ha Din ansökan senast 2010-12-30
Ansökan ska vara märkt med "tekniker till Kundservice"
Facklig företrädare: SKTF
tommy.thyrsson@norrkoping.se och SACO
karin.hjelm@norrkoping.seKörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-30
Ange följande referens när du ansöker: 20101230
Ansökan kan skickas till e-postadress:
IT-enheten@norrkoping.seFöretagIT ENHETEN PRONOVA
AdressIT ENHETEN PRONOVA
60186 NORRKÖPING
KontorsadressS:T PERSGATAN 19
NORRKÖPING
KontaktuppgifterTelefonnummer: 011-150000
E-postadress:
IT-enheten@norrkoping.se Jobbnummer 796725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.