IT-ansvarig Golvkedjan
serveOffice ab / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Golvkedjan är en rikstäckande entreprenadkedja som ägs av ett 50-tal framgångsrika golv- och plattsättningsföretag på 70 platser i Sverige. Vi utför golvläggning och plattsättning, flertalet har även butiksverksamhet. Bland Golvkedjeföretagens kunder återfinns byggföretag, fastighetsbolag, kommuner, landsting och privatpersoner. Golvkedjan har funnits sedan 1967 och drivs sedan 1994 som en affärskedja.
Golvkedjan omsätter 2100 miljoner kronor och står för drygt 20 procent av den svenska objektsmarknaden. I Golvkedjan finns 1400 välutbildade och motiverade montörer.
IT-ansvarig Golvkedjan
Befattningshavaren är en gemensam resurs för Golvkedje-företagen och Golvkedjan AB, rapporterar till VD och samverkar i huvudsak med delägarna och relevanta leverantörer.
Vi söker dig som tycker om att stå både för strategier och projektledning och även kan hantera användarfrågor själv eller slussa dem vidare till leverantörer av system eller drift. Vi har lagt ut ren datadrift. Du kommer att få stor påverkan på utvecklingen av våra processer, IT-verktyg och -miljöer. Du kommer att vara en nyckelperson för kedjan och de enskilda kedjeföretagen.
Ansvarsområde
Befattningshavaren ansvarar för att finna, utveckla och implementera processer och verktyg för effektivare administration hos Golvkedje-företagen. Samt att sprida best practise och utveckla kompetenser bland kedjeföretagen. I ansvaret ligger även att finna, utveckla och implementera verktyg för säker IT-drift.
Praktisk erfarenhet
Vi använder affärssystemet Entré från Hantverksdata. Det är meriterande om du har erfarenhet av Entré eller andra motsvarande affärssystem.
Erfarenhet av affärssystem/IT-verktyg ur användarperspektivet. Gärna i mindre/medelstora företag.
Erfarenhet av att implementera eller utveckla användandet av affärssystem/IT-verktyg i komplexa organisationer.
Erfarenhet av projektstyrning i entreprenadverksamheter är meriterande, men inget krav.
Däremot så måste du ha god erfarenhet av att leda projekt då vi har flera stora planerade projekt som du kommer att driva.
Erfarenhet från artikeldatabaser/-register är en fördel, då detta blir ett av dina ansvarsområden.
Du har en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå.
Som person är du ödmjuk och bestämd på samma gång. Du har lätt att kommunicera med båda vana och mindre vana användare, så att de förstår nyttan av de lösningar som föreslår eller implementerar.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde snarast
Känner du dig mogen att ta ett stort steg i din karriär så kontaktar du Lars Carlswärd 0734323655 Searchcompetence /serveOffice som vi samarbetar med i denna rekrytering,
lars@searchcompetence.sePubliceringsdatum2013-11-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Carlswärd, Rekryteringskonsult 073-432 36 55
FöretagServeOffice AB
AdressServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna
Jobbnummer 1703498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.