IT-administratör
Åklagarmyndigheten Göteborgs åklagarkammare / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Göteborgs åklagarkammare i Göteborg Åklagarmyndigheten har en central roll i brottsbekämpningen och bidrar till ett rättssäkert samhälle. Vi finns över hela landet och har drygt 1 300 medarbetare. Hos oss arbetar bland annat åklagare, administratörer, ekonomer och statistiker. Vi erbjuder kompetensutveckling, flexibla arbetstider och karriärmöjligheter.
Diarienummer ÅM-A 2012/0941
Göteborgs åklagarkammare söker en IT-administratör. På kammaren arbetar idag 65 medarbetare, varav 45 personer är åklagare. Kammaren har en administrativ enhet som ger service till åklagarna.
Du blir den medarbetare som har det huvudsakliga ansvaret för kammarens IT-support i interna system (Windows, Microsoft Officepaketet, Palasso m fl). Du kommer att vara "Superuser" i vårt interna system och ge stöd till användarna på kammaren, vara mellanhand och stöd till myndighetens IT-avdelning i Stockholm. De arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är
• Användarsupport och administration.
• Köpa och administrera IT-produkter efter kammarens behov.
• Sköta och uppdatera kammarens intranät och andra informationskanaler.
• Ansvara för informationen kring arbetsrutiner och utrustning.
• Utbildning av kammarens medarbetare i nya program och lanseringar.
• Arbeta proaktivt för att avhjälpa fel och förbättra IT-miljön.
• Arbeta med metodutveckling inom området.
Du ska också i mån av tid och vid annan medarbetares frånvaro, vara beredd att göra andra arbetsuppgifter på den administrativa enheten.
Vi söker dig som har goda IT-kunskaper samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har även
• IT-utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper.
• Ett par års relevant arbetserfarenhet.
• Arbetat med administration och installation av Windows-klienter i Active Directory-miljö.
• Kunskaper om elektroniska ärendehanteringssystem.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att ha nära kontakt med många människor, både åklagare, administratörer och andra IT-administratörer. Det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra. Din förmåga till att ge stöd och utbildning till andra medarbetare sätts ofta på prov när nya IT-lösningar ska införas eller vardagsproblem uppstår. Det krävs därför att du har hög pedagogisk förmåga, att du är serviceinriktad och kommunikativ och att du har förmåga att sätta dig in i och lära dig nya saker.
Du tycker också om att arbeta med människor och är van att tala inför grupp. Du tycker att det är roligt att formulera dig i tal och skrift och klarar det administrativa arbetet med uppdateringar, rapporter och sammanställningar. Du ska givetvis vara ansvarskännande, noggrann och van vid att arbeta systematiskt.
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Intervjuer kommer ske i slutet av augusti och början av september.
För mer information vänligen kontakta chefsadministratör Madelene Johansson 070-712 92 00 eller personalspecialist Maria Schütt 010-562 50 76. Facklig kontaktperson för Jusek är Karl-Erik Esbo 010-562 70 22 och för ST Anne-Marie Andrén 010-562 70 53.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2012-07-01Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Johansson, 010-562 70 40, 070-712 92 00
Maria Schütt, 010-562 50 76
FöretagÅklagarmyndigheten Göteborgs åklagarkammare
AdressÅklagarmyndigheten Göteborgs åklagarkammare
Box 2565
40317 Göteborg
Jobbnummer 1286515
Observera att sista ansökningsdag har passerat.