IT supporttekniker Helpdesk

Kungsbacka Kommun / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
2008-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT supporttekniker Helpdesk" (publicerad 2008-08-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka kommun är en av de mest expansiva kommunerna i Sverige, vi är i dagsläget cirka 72 000 invånare. Närhet till Göteborg och lång kustlinje gör Kungsbacka till en attraktiv kommun. Kungsbacka kommun är den största arbetsgivaren i kommunen med sina cirka 5 800 anställda.
IT är ett av nio serviceområden inom Serviceförvaltningen i Kungsbacka kommun. Serviceförvaltningen tillhandahåller och utvecklar efterfrågade tjänster för kommunens övriga förvaltningar. IT-enhetens uppdrag är att förvalta och utveckla de interna IT-systemen samt ge support till samtliga anställda. Målet är att stödja verksamheten på ett professionellt, samordnat och effektivt sätt.
Miljön är idag standardiserad och består i första hand av Microsoft produkter. Vi har drygt 90 servrar och 80 applikationer. Vårt nätverk bygger på Ciscos produkter där IT-enheten ansvarar för all kommunikation i och mellan kommunens fastigheter, för den centrala utrustningen såsom hårdvara samt för installation av servrar och klienter. IT-enheten ansvarar även för IT-support till cirka 5 000 användare.
I din roll som IT supporttekniker i Helpdesk kommer du att ge support till våra användare via telefon. Helpdesk består av tre personer som tar emot och registrerar samtliga ärenden som inkommer till IT-enheten. Många ärenden hjälper du till att lösa via telefon och övrigt skickas vidare inom enheten.
Vi vill att du har
• minst tre års erfarenhet av helpdeskarbete med teknisk support via telefon
• utbildning på minst gymnasienivå med inriktning mot IT
• mycket goda kunskaper i Windowsbaserad klientmiljö
• god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i problem utifrån kundens behov
Som person har du en väl utvecklad samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera rätt saker. Du är duktig på att hantera positiva såväl som negativa kontakter över telefon och du är lugn och trygg i dig själv. Du är systematisk och logisk samt är bra på att analysera problem. Vidare är du öppen för nya idéer och har lätt för att lära och prova nytt. Vi strävar efter att arbeta strukturerat och proaktivt, vilket innebär långsiktiga lösningar på de problem som finns såväl som med dem som kan uppstå, en syn som vi vill att du delar med oss. Det är meriterande om du har arbetat enligt ITIL.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Mer information lämnas av
Verksamhetschef Christer Lundgren
Telefon: 0300-83 54 32
När du söker tjänster inom Kungsbacka kommun använder du vårt e-rekryteringssystem för en effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Gå in på vår webbplats www.kungsbacka.se/jobb, under Teknik. Betyg och referenser lämnas vid anställningsintervju.

Publiceringsdatum
2008-05-29

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 2008229

Företag
Kungsbacka Kommun

Adress
Kungsbacka Kommun
43481 KUNGSBACKA

Kontorsadress
Stadshuset

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0300-83 40 00

Jobbnummer
234196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: