IT Support / Second Line

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2020-08-31

Företaget
Företaget bildades 1999 som en av världens första neutrala operatörer av öppna stadsnät. De samordnar nät och leverantörer samt tillhandahåller en samlad beställningsportal för beställning och administration av tjänster.
Väldigt förenklat kan man beskriva deras verksamhet som ett servicebolag för fibernät. Företaget övervakar och administrerar också trafiken i nätet.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med support i en Second Line med ansvar för att näten är uppe och fungerar. Felanmälningarna kommer in via företagets egna affärssystem från tjänsteleverantörer som sitter med First Line. Här prioriterar du, löser problem, svarar kund eller delegerar vidare till fältteknikerna. Du har mycket dialog med kunder, tekniker och kollegor där du agerar som en projektledare gällande felsökning och support. Du kommer att ha en bred tjänst där allt från konfiguration av switcher, dialog med fastighetsägare och kunder samt förbättringsarbete ingår.


Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper förvärvade från arbetslivet
• Arbetslivserfarenhet från supportroller (Second Line är meriterande)
• Erfarenhet av nätverksmiljöer (Cisco-erfarenhet meriterande)
• Svenska / Engelska i både tal och skrift

Utöver ovan nämnda krav så ser vi att du är en serviceminded person med stort tekniskt intresse som både trivs och vill utvecklas inom supportrollen. Du har god vana från att bemöta kunder och söker efter en roll med stort ansvarstagande. Du arbetar självständigt i din supportroll och tror på att ta ett ägandeskap över dina supportärenden för att driva dom i mål.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Lund
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Second Line, Supporttekniker, nätverkstekniker, nätverk, IT tekniker, IT, Teknik, Lund, Support

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5338885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: