IT servicedesktekniker med start omgående

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-07-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT servicedesktekniker med start omgående" (publicerad 2016-10-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Letar du nytt jobb inom IT support och vill börja nu i sommar? Till vår kund söker Wise IT två sociala teknik-killar/tjejer som vill vara med och hålla företaget flytande genom att minimera IT-trassel.

Att arbeta som Wise IT konsult

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Passar detta dig?

I rollen har du daglig kontakt med IT användare och är deras första kontakt. I teamet får du kollegor som också är anställda av oss på Wise IT. Teamet har som mål att lösa 80 % av alla ärenden vid första kontakt med användaren. Det är en viktig roll tillika uppskattad funktion som vår kund värderar och satsar mycket på. Det du ger in i form av service får du tillbaka i form av tacksamhet.

Du arbetar med ärendehantering, tar emot samtal och löser IT problem via telefon, mejl och remote. I arbetsuppgifterna ingår installation, felsökning, registrering och kontakt med andra linan och leverantörer. Vanligt förekommande är ärenden som rör nätverk, Active Directory, Exchange/Outlook, MS Office, Citrix. Användarna arbetar i Windowsmiljö och du supporterar mjukvara såväl som hårdvara och kringutrustning såsom telefoner och skrivare.

För att komma in snabbt i arbetet ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med PC/teknisk support och vill ta nästa steg och lära dig mer.

Välkommen att ansöka genom att svara på 5 snabba frågor. Du får även gärna skicka ditt cv till malin.reisner@wiseit.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-07-05

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Facklig kontakt
malin reisner malin.reisner@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
2939749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: