IT Servicedesk
Atria Sweden AB / Supportteknikerjobb / Hallsberg
2021-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT Servicedesk" (publicerad 2022-12-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atria Sweden AB i Hallsberg,
Örebro,
Tranås,
Södertälje,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Atria söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår IT Servicedeskfunktion placerad i Sköllersta.
I arbetet på Servicedesk kommer du att vara våra användares första kontakt hos IT och representera hela koncernens utbud av IT-tjänster.
Atria-koncernens IT organisation består av sammanlagt runt 50 medarbetare inom olika IT-relaterade områden och här i Sverige är vi för närvarande 10 personer. Organisatoriskt kommer du att vara en del av Atrias internationella ICT organisation men med ett supportfokus främst riktad mot den svenska verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hjälpa våra användare att komma till rätta med IT-relaterade problem
- Med hjälp av kollegor och externa leverantörer
- Stötta våra användare i att beställa, installera, konfigurera och använda IT-utrustning såsom smartphones, datorer, konferensutrusning, skrivare och tillbehör
- Detta kan innebära att resa till någon av våra fabriker eller kontor runt om i Sverige
- Hantera användaraccess till våra interna och externa IT-system och -resurser
- Arbeta tätt ihop med kollegor i våra olika länder kring våra IT-tjänster
- Genomföra återkommande underhållsarbete i våra servermiljöer och agera på övervakningsevent
Vi erbjuder en arbetsplats där din insats kommer att göra skillnad och där du har möjlighet påverka arbetssätt, processer och din egen utveckling. Du kommer att tillhöra ett team med hög kompetens och mycket engagemang.
För att lyckas i rollen ska du ha ett stort intresse för IT, utbildning inom IT och gärna tidigare erfarenhet inom liknande tjänst. Du ska ha generell förståelse och kunskap för IT-infrastruktur, modern teknologi och användarmiljöer (PC/mobil). Goda engelska kunskaper är ett krav, i både tal och skrift. Meriterande är kunskaper i finska och/eller danska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi vill att du är ansvarsfull och tar ett aktivt ägandeskap i att hjälpa användare med att lösa deras problem samt att du har ett förtroendeingivande sätt i ditt bemötande. Du löser problem logiskt och analytiskt. Vidare tar du egna initiativ, är flexibel och drivs av utveckling. Vi ger dig möjligheten att utveckla dig själv, ge och växa i ansvar baserat på kapacitet och utveckling.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-01-16. Frågor kring tjänsten besvaras av Tobias Hansen, Chef IT-teknik,
tobias.hansen@atria.com, +46706230170
Publiceringsdatum2021-12-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAtria Sweden AB
Sockenvägen 40
69780 Sköllersta
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Atria Sweden AB (org.nr 556483-4660)
Sockenvägen 40 (
visa karta)
697 80 SKÖLLERSTA
Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Atria Sweden
Jobbnummer 6177708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.