Inventory Controller
3 / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Dags för en ny utmaning?
Vill du bli en del av 3's logistikavdelning så har du nu chansen! Vi söker en inventory controller till logistikavdelningen vars uppgift bland annat är att ansvara för inventering av våra butiker. Det innebär att du ansvarar för att ta fram sammanställning och statistik, samt fungera som stöd och kontakt för våra butiker vid den månatliga inventeringen.
Vad blir din nya roll?
Som inventory controller på 3 så kommer du förutom ovan nämnda arbetsuppgifter även ansvara för.
• Hålla utbildningar för våra butikschefer gällande inventering, rapportering, processer samt flöden
• Fakturaavstämning centrallager
• Uppföljning och analys av lager och KPIer
• Utveckla nya processer och rutiner kring områden som rör lager och logistik
• Koordinera samt följa upp inventering av vårt centrallager
• Supportera våra butiker vad gäller lagerfrågor, returer och systemstöd
• Driva ständiga förbättringar gällande inventeringsprocessen
• Följa upp och utreda inventeringsdifferenser
• Driva interna projekt för att säkerställa kvalité inom ramen av nämnda områden
• Daglig kontakt med vår 3PL partner gällande problem och frågeställningar som rör transaktioner och övrig verksamhet kring lager
Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har akademisk examen, gärna civilekonom eller liknande. Du har en förståelse för helheten och har tidigare erfarenhet av liknande roll. Vidare så är du strukturerad, självständig och trivs i en föränderlig miljö. Du är van att jobba med uppföljning och analysera resultatet, för att kunna ta beslut om förbättringsåtgärder.
Vi ser det också som viktigt att du är social och kommunikativ i din roll för att kunna fungera som stöd för våra butiker i deras inventeringsarbete och uppföljning. Kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift är ett krav. Är du dessutom engagerad, prestigelös, professionell och gillar att göra saker med fart utan att tappa kvalitén så kommer du passa bra in i gruppen. Goda kunskaper i office paketet är ett krav, speciellt Excel. Om du har arbetat med Oracle tidigare så är det meriterande.
Vi på 3
Vi erbjuder dig en rolig och omväxlande roll där du har stora möjligheter att påverka ditt arbetssätt. Vi försöker alltid att arbeta med korta beslutsvägar och att ha högt i tak. Vi erbjuder dig en kreativ arbetsmiljö som flertalet gånger blivit prisbelönt, bland annat på grund av att våra medarbetare ges stora utvecklingsmöjligheter och en stimulerande karriär. Detta är vi såklart mycket stolta över och vi hoppas att du vill bli en del av detta!
Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi vill tillsätta så fort som möjligt med placering på vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Intervjuer sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten så kontakta Gustav Klinteskog, Logistikchef på
gustav.klinteskog@tre.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-06-28ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2928158
Observera att sista ansökningsdag har passerat.