Intranätredaktör

Riksdagsförvaltningen Informationsenheten / Administratörsjobb / Stockholm
2012-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Intranätredaktör" (publicerad 2013-11-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Informationsenheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Riksdagens informationsenhet svarar för partipolitiskt neutral information om riksdagens arbete och beslut till allmänheten, medierna, myndigheter och utbildningsväsendet samt intern information till riksdagens ledamöter och anställda.

Publiceringsdatum
2012-11-14

Arbetsuppgifter
Informationsenhet svarar för partipolitiskt neutral information om riksdagens arbete och beslut till allmänheten, medierna, myndigheter och utbildningsväsendet samt intern information till riksdagens ledamöter och anställda.

Du kommer att vara en av fyra redaktörer i redaktionen som löpande bevakar verksamheten i riksdagen och Riksdagsförvaltningen. I arbetet ingår många kontakter och du ska bl.a. stödja andra enheter, framför allt med att analysera behov, skriva texter och hitta lösningar i publiceringssystemet.

Som webbredaktör kommer du att arbeta mycket med publiceringssystemet Episerver. Du ska skapa webbsidor, underhålla befintliga webbsidor och kvalitetsgranska både innehåll, informationsstruktur och interaktionsdesign samt analysera statistik över besök och sökningar på intranätet. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av intranätet, särskilt i arbetet med innehållet.

Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk utbildning inom området information och kommunikation eller annan relevant utbildning. Det krävs att du har minst två års erfarenhet av arbete som webbredaktör samt erfarenhet och intresse av att arbeta och fördjupa dig i publiceringsverktyget. Du är en god skribent med intresse för samhällsfrågor och politik och kan värdera och göra information begriplig. Vidare behövs kunskap om och erfarenhet av användbarhet och tillgänglighet inom webbområdet samt bearbetning och analys av statistik över besök och sökningar.

Det är meriterande om du har kunskaper i Episerver och Photoshop samt html. Det är också önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta på en myndighet och av att arbeta med konsulter i beställarrollen.

Som person är du driven och självständig. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta i grupp. Du har ett gott omdöme och trivs med att det tidvis kan vara mycket att göra.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-04
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 459-2012/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Hedman, 08 786 62 61
Birgitta Elgemyr, 08-786 41 59

Facklig kontakt
Elise-Marie Donovan, 08-786 40 00
Stefan Nilsson, 08-786 40 00
Lars Vestberg, 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Informationsenheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Informationsenheten
10012 Stockholm

Jobbnummer
1392228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Informationsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Informationsenheten: