Intertek Semko söker en Teknisk Säljare

Säljkompetens AB / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljkompetens AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Intertek är en ledande internationell leverantör av tjänster inom kvalitet och säkerhet till många olika branscher och företaget sysselsätter mer än 20 000 anställda i hela världen.

Interteks division Commercial & Electrical erbjuder provnings-, konsult-, certifierings- och kalibreringsstjänster i över 100 länder världen över. Varje år testas över 10 000 elektriska produkter, allt från hushållsprodukter till mammografiapparater och telekomprodukter enligt europeiska och internationella standarder. Det största europeiska kontoret är stationerat i Stockholm, Kista med ca 250 anställda. Läs mer om oss på www.sweden.intertek-etlsemko.com

Vi expanderar ytterliggare och söker Dig som vill ta ansvar för försäljning och uppbyggande av vår tillväxtmarknad inom kalibrering!

Distriktsansvarig Teknisk Säljare

Tjänstebeskrivning
Du kommer att ansvara för försäljning av mekaniska och elektroniska kalibreringsinstrument till ISO certifierade tillverkningsindustrier. Kunderna finns inom olika branscher varpå ditt arbete kännetecknas av stor variation och flexibilitet. Du arbetar med nykundsförsäljning och vård av befintliga kunder, offertarbete och projektering. Du representerar företaget på den svenska marknaden och arbetar med
kunder främst inom region Stockholm och Mälardalen, men även i övriga Sverige. Du kommer att vara delaktig i olika markandsföringsaktiviteter och övriga säljkampanjer. Du
jobbar framförallt med nykundsförsäljning men även merförsäljning mot våra befintliga kunder.

Publiceringsdatum
2007-10-09

Kvalifikationer
Vi tror att Du har en teknisk bakgrund samt dokumenterad flerårig säljerfarenhet med självständig kundbearbetning. Erfarenhet från kalibreringsbranschen är inte ett krav, då företaget bistår med all nödvändig utbildning. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Personliga egenskaper och din säljfokus kommer att värderas högt. Du måste vara affärsmässig och ha förmåga att hantera olika typer av kunder. Du har ett resultatorienterat tänkande och stark kundfokus. Du är representativ, välformulerad, driven, självgående och har förmåga att driva en försäljningsprocess från början till slut.

För rätt person erbjuder vi ett intressant arbete i ett expansivt företag och stimulerande miljö. Sökande skall bo i Stockholmsområdet, alternativt ha nära pendlingsavstånd. Du utgår från kontoret i Kista.

I denna rekrytering samarbetar vi med Säljkompetens AB. För frågor kring tjänsten var vänlig och kontakta Zrinka Vranic 08-20 05 20. Ansökan skickar du till zrinka@saljkompetens.com

Anställningstyp/arbetstider
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön + rörlig del

Kontakt
Zrinka Vranic, 08-20 05 20 Telefon, zrinka@saljkompetens.com , Rekryterare

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-10-23
Vi tar emot ansökan via epost: zrinka@saljkompetens.com

Företag
Säljkompetens AB
11123 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-20 05 20
Faxnummer: 08-200720
E-postadress: info@saljkompetens.com
Mer information på http://www.saljkompetens.com

Jobbnummer
2370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljkompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljkompetens AB: