Internationell vårdkoordinator
Stockholm Care AB / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholm Care AB i Stockholm Stockholm Care AB är ett av Stockholms läns landsting helägt bolag med ansvar för att främja och på affärsmässiga grunder driva landstingets tjänsteexport inom hälso- och sjukvårdens område. Uppdraget innebär att vi i nära samarbete med landstingets vårdgivare, framför allt Karolinska Universitetssjukhuset, förmedlar, administrerar och handlägger landstingets export av högkvalitativa hälso- och sjukvårdstjänster till kunder i andra länder. Den internationella efterfrågan avseende kvalificerade hälso- och sjukvårdstjänster har stark tillväxt och intresset för svensk hälso- och sjukvård är särskilt tydligt.
Den kunskap, vård och kompetens som finns hos vårdgivarna i Stockholm är av hög kvalitet och ger regionen särskilt goda förutsättningar att ta tillvara på de möjligheter som en ökad vårdexport erbjuder. Bolaget befinner sig därför i ett spännande skede de kommande åren. Utöver tjänsteexporten har bolaget i uppdrag att förvalta och utveckla det nationella registret för givare av blodstamceller, Tobiasregistret. Bolaget omsätter idag runt 100 mkr. Bolaget har förnärvarande tolv anställda och vi sitter i fina och ljusa lokaler vid Torsplan i nära anslutning till nya Karolinska Universitetssjukhuset i Solna.
Vi söker nu en Customer Service Manager eller Internationell vårdkoordinator som ersättare för en av våra medarbetare som kommer att gå i pension i början på 2018.
Rollen
Som Customer Service Manager har du en viktig roll i att förmedla och marknadsföra svensk högspecialiserad vård på den internationella marknaden. Rollen är en ansvarsfull samordnande funktion i vilken du får möjlighet att kombinera dina kunskaper inom hälso- och sjukvård med din förmåga att ge högkvalitativ service samt professionellt hantera administrativa arbetsuppgifter. Rollen är inne i en spännande utvecklingsfas där innehållet i tjänsten kommer att förändras under de närmaste åren.
Arbetsuppgifter
Du har ansvar för förmedling och koordinering av förfrågningar gällande internationella patienter som söker högspecialiserad vård vid Karolinska Universitetssjukhuset eller hos andra vårdgivare inom Stockholms läns landsting. Arbetet innebär internationella kontakter med patienter och patientföreträdare t.ex. försäkringsbolag, statliga försäkringskassor och remittenter vid utländska sjukhus. Därutöver har du mycket kontakt med ansvarig personal inom de kliniska verksamheterna, vilket ställer stora krav på din förmåga att skapa goda relationer och etablera ett bra samarbete med både vårdadministrativ och klinisk personal.
Internationella vårdförfrågningar återfinns inom ett brett spektrum av behandlingsområden vilket gör att variationen är stor och att du kommer i kontakt med många olika kliniska verksamheter. I de fall vi kan erbjuda en behandling och patienten tackat ja till vårt erbjudande kommer du att ha en viktig uppgift i att handlägga såväl praktiska som finansiella frågor som rör patientens vård i Sverige. Med andra ord får du ett övergripande samordningsansvar för hela processen från det att förfrågan om vård inkommer tills dess att patienten är behandlad och ärendet har fakturerats.
Då Utlandsverksamheten lägger stort fokus på att arbeta med ständiga förbättringar i verksamheten, ser vi det som en självklarhet att du är intresserad av att driva förbättringsfrågor i stort och smått. De kommande åren kommer Utlandsverksamheten att vidga de internationella partnerskapen och samarbetena till fler länder. Du kommer i hög grad vara delaktig i att utveckla samarbetet med nya partners och agenter, samt delta i att arrangera möten och utbildningsaktiviteter samt andra typer av försäljnings- och marknadsföringsinsatser på aktuella marknader.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med akademisk utbildning inom vård och omsorg. Du har minst 5 års erfarenhet av kliniskt arbete varav minst 2 års erfarenhet från en ledande administrativ roll inom vården (t.ex. chefsjuksköterska, biträdande chefsjuksköterska eller annan ledande administrativ roll inom vården). Du har vana av att arbeta både självständigt och i team samt gärna erfarenhet av att driva eller delta i projekt med anknytning till sjukvården. Vi ser vidare gärna att du har erfarenhet av arbete i verksamhets- eller klinikledning alternativt annat ledningsnära arbete. Erfarenhet och intresse av att arbeta med ekonomi, budget och uppföljning ser vi som väsentligt. Har du arbetat med försäljning och marknadsföring inom Life science några år är det meriterande.
Då utlandsverksamheten agerar i en internationell miljö är det ett absolut krav att du har mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av vårdarbete från annat land. Du har stor erfarenhet av och känner dig bekväm med att arbeta med datorer samt kunskap och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet.
Personliga egenskaper
Som person är du intresserad av människor och tjänsteförsäljning och trivs i en miljö som präglas av ständig utveckling och nytt lärande.
Du har god förmåga att självständigt strukturera och planera ditt arbete, samt att genomföra och följa upp planerade aktiviteter inom givna ramar.
Du har en förtroendeingivande approach och är en engagerad och lyhörd kommunikatör med utmärkt förmåga att skapa, utveckla och bibehålla goda relationer med såväl kollegor som patienter och de vårdgivare vi samarbetar med.
Vi ser gärna att du är en nyfiken och framåt person samt att du känner dig bekväm med att fatta egna beslut.
För rätt person erbjuder vi en utvecklande tjänst i en internationell miljö på ett växande och spännande tjänsteföretag inom hälso- och sjukvårdssektorn.
Anställningsform: Provanställning 6 månader med möjlighet till tillsvidare anställning.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Kontaktperson vid frågor
Cecilia Källebo, Customer Service Manager, Team leader
072 - 582 30 98
Cecilia.kallebo@sll.se Michael Nordh Grate, VD
070 - 484 11 04
Michael.nordh-grate@sll.se Övrigt
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald
Varaktighet, arbetstid
8-17 tillsvidare
Publiceringsdatum2017-09-08Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMichael Nordh Grate
michael.nordh.grate@stockholmcare.seFöretagStockholm Care AB
AdressStockholm Care AB
Norra stationsgatan 93
11382 Stockholm
KontorsadressNorra stationsgatan 93
Jobbnummer 3687294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.