Intern IT-support/helpdesk med 2-3 års erfarenhet

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-03-30

Företaget
Detta är ett av världens ledande företag inom risk management och försäkringsförmedling. Företaget startades 1828 i England och har funnits i Sverige sedan 1991. Av totalt 17 000 anställda världen över arbetar 140 personer i Sverige, varav 100 medarbetade sitter i Stockholm. Övriga 40 är stationerade i Malmö och Göteborg. Här präglas företagskulturen av en familjär och vänskaplig stämning med korta beslutsvägar.

Du hör till företagets avdelning för business development. Avdelningen består av totalt tio personer varav sju arbetar med utveckling. Du arbetar närmast de två medarbetare som arbetar på helpdeskdelen.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta och stötta företagets 140 anställda i Sverige. De 40 kollegor som arbetar i Malmö och Göteborg stöttar du via telefon och remote. Du har daglig kontakt med dina kollegor och är allmänt behjälplig med både mjukvara och hårdvara. Ärenden kommer in främst via ärendehanteringssystem, mer brådskande ärenden kan även komma in via telefon eller via förbipasserande vid ditt skrivbord. Du arbetar med problemlösning gällande bland annat företagets internsystem, projektorer samt behörigheter i systemen.

Arbetstider: Varannan vecka 8.00-16.30, varannan vecka 8.30-17.00, en timmas lunch. Under perioden juni-augusti arbetar du "sommartid" vilket innebär 6,5 timmar/dag.

Detta är ett uppdrag som sträcker sig från början av maj till mitten av september.

Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta och stötta företagets 140 anställda i Sverige. De 40 kollegor som arbetar i Malmö och Göteborg stöttar du via telefon och remote. Du har daglig kontakt med dina kollegor och är allmänt behjälplig med både mjukvara och hårdvara. Ärenden kommer in främst via ärendehanteringssystem, mer brådskande ärenden kan även komma in via telefon eller via förbipasserande vid ditt skrivbord. Du arbetar med problemlösning gällande bland annat företagets internsystem, projektorer samt behörigheter i systemen.

Arbetstider: Varannan vecka 8.00-16.30, varannan vecka 8.30-17.00, en timmas lunch. Under perioden juni-augusti arbetar du "sommartid" vilket innebär 6,5 timmar/dag.

Detta är ett uppdrag som sträcker sig från början av maj till mitten av september.

Kvalifikationer
Utbildning: Gymnasieutbildning

Erfarenhet: 2-3 års erfarenhet av arbete som intern IT-support/helpdesk

Programvaror: Du har goda kunskaper i att administrera i Active Directory (grupphantering, mapphantering och behörighet). Du är van vid att arbeta i Microsoft Office 2010 och har grundkunskaper i Dells hårdvara.

Meriterande: MS Server, MS Sharepoint.

Personliga egenskaper: Då du arbetar med kundkontakter där dina kollegor är dina kunder är du hjälpsam, serviceinriktad och tycker om problemlösning. Du är bra på att pedagogiskt förklara dina lösningar för olika typer av användare.

Övrig information:

Start: Början av maj
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt ö.k.
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-support, helpdesk, active directory, windows, microsoft office 2010

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefine Gustafsson 08-40024050 josefine.gustafsson@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2227889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: