Interims kundtjänstchef till viktig samhällsfunktion - PreZero

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Karlstad, Örebro eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-01-30

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 6 månader till september 2023. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero. Detta är ett imterimsuppdrag och är därmed tidsbestämt.

Om företaget
PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Företaget samlar in och hanterar restmaterial från deras kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. PreZero har huvudsäte i Tyskland och verksamhet i åtta länder. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att de förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar PreZero till den cirkulära ekonomin. PreZero välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. För PreZero är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.

Kundtjänstteamet sitter i Orminge i Boo / Nacka kommun och är ca 20 personer.
Organisationen arbetar med hållbarhet och miljö, är en högteknologisk verksamhet med kompetent personal med hög servicegrad.

Dina arbetsuppgifter
Som Interim Kundservicechef stöttar du under ca 6 månader upp i ett kundserviceteam som har hand om en mångfald av frågor inom verksamhetens återvinningsorganisation. Du jobbar med gott ledarskap för att skapa en trygg omgivning för ditt team samtidigt som du stöttar dem i det dagliga arbetet där du leder och fördelar arbetet. Du ansvarar för att se till att leveransen av service är god, tillsammans med ett kunnigt team. Du förbättrar och uppdaterar rutiner, har det övergripande administrativa personalansvaret med allt från medarbetarsamtal och att skapa en motiverande och god stämning i teamet.

I tillägg ser du till att goda relationer upprätthålls med företagets kunder, myndigheter och andra interna och externa intressenter.

Ditt ansvar inkluderar bland annat ansvar för:
• Regionens arbete med kundadministration, ordermottagning och trafikledning för Avdelning Insamling Container.
• Att ordrar distribueras till rutt/chaufför/bil
• Att ordrar/trakter är uppföljda och klara för fakturering enligt tidplan
• Att registervård utförs
• Samanställning och registrering av reklamationer mm
• Samordna och ansvara för att verksamheten når optimal resursanvändning
• Följa upp verksamhetens budget
• Bidra till att verksamheten bedrivs efter gällande tillstånd och lagar samt att miljöbalken efterlevs
• Utföra systematiskt arbetsmiljöarbete enligt företagets rutiner och policies

Du utgår från Orminge för att ha daglig kontakt med ditt team, visst ledarskap sker på distans.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• God erfarenhet av ledarskap, gärna inom en kundtjänst
• Erfarenhet av att driva ett större team, gärna på distans
• Erfarenhet av att arbeta med service med god måluppfyllnad
• God teknisk förståelse och god systemerfarenhet
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i denna roll är du en trygg och mogen ledare, med erfarenhet av att leda ett större team. Du har erfarenhet av att organisera ett teams arbete, att på ett affärsinriktat sätt följa upp en budget och ha en god struktur för att följa upp ditt eget såväl teamets arbete och efterföljande av lagar och regler. Du skapar goda relationer med såväl medarbetare som kunder och gör detta med lätthet. Du är en flexibel person som anpassar dig till såväl förändringar som andra människor. Du räds inte utmaningar utan tar tag i problem på ett kreativt sätt - allt för att såväl gruppen som företaget ska kunna utvecklas och nå sina mål!

Övrig information:

Start: Omgående / mars 2023
Plats: Orminge
Lön: Enligt överenskommelse,
Sysselsättningsgrad: Enligt överenskommelse på 75-100%

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Stina Wejéus
stina.wejeus@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7392017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: