Interim controller till myndighet i Örebro

Bemannia Kontor AB / Controllerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lekeberg eller i hela Sverige

Myndigheten har behov av en Controller till enhet Ledningsstöd inom avdelning It med placering på vårt kontor i Örebro.

Avdelning It har en central roll inom myndigheten och utgör ett viktigt stöd både strategiskt och operativt för all verksamhet. Avdelningen består av ca 340 medarbetare. Avdelningen arbetar med IT-styrning, strategisk planering, arkitektur, kravanalys, systemutveckling, förvaltning och drift av IT-system samt infrastruktur. Enhet Ledningsstöd stödjer avdelningsledningen och har ansvar för avdelningens styr- och ledningsprocesser med bland annat planering och uppföljning av ekonomi och verksamhet.

På grund av rekrytering och inskolning till en vakant tjänst samtidigt som myndighetens verksamhetsplanerings- och budgetprocess ska pågå under hösten behöver enheten stöd med att kunna utföra uppgifter inom främst ekonomisk planering och uppföljning.

Uppdragsbeskrivning

Controllern kommer vara placerad på enhet Ledningsstöd och ingå i avdelningens controllerfunktion. Enheten har pga. rekrytering och inskolning till en vakant tjänst samtidigt som myndighetens verksamhetsplanerings- och budgetprocess ska pågå under hösten behov av en controller som kan utföra ordinarie uppgifter på enheten. I dessa uppgifter ingår att tillsammans med övriga controllers leda, utveckla, ge stöd och kvalitetssäkra avdelningens planerings-, budgeterings- och uppföljningsprocess. I arbetet ingår även löpande bokslutsarbete (månad, tertial och år), rapportering och arbete med ekonomiska prognoser. Arbetet förutsätter ett brett samarbete med chefer och medarbetare på It, controllers på huvudkontoret i Norrköping och på övriga avdelningar inom myndigheten. Arbetet ställer krav på självständighet men också förmåga till samarbete. I arbetet ingår att ta fram beslutsunderlag, sammanställa och skriva ekonomiska rapporter samt att presentera ekonomiska underlag för cheferna på avdelningen.

Omfattning

Uppdraget beräknas till upp till 100 % av en heltid.

Behovet kan komma att förändras, vilket innebär att omfattningen på 100% kan komma att minskas om behovet minskar.

Tider för uppdraget

Uppdraget beräknas påbörjas 2023-06-09 och förväntas pågå till och med 2024-02-28 med möjlighet till två (2) förlängningar á sex (6) månader.

Konsulten ska vara tillgänglig från och med 9 juni 2023, men kan eventuellt börja tidigare om möjlighet finns i överenskommelse med myndigheten.

Uppdraget ska utföras i myndighetens lokaler i Örebro.

Uppdraget kan delvis ske på distans, upp till två dagar i veckan. Om distansarbete är aktuellt ska detta planeras och beslutas i överenskommelse med myndigheten.

Ingen ersättning utgår för rese- eller logikostnader, restid eller traktamente för resor till eller från stationeringsort.

Controller ska uppfylla minst följande kompetenskrav:

• en högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig

• minst tre (3) års aktuell arbetserfarenhet av controllerarbete inom ekonomiområdet

• mycket goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel

• erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis UBW eller liknande

• kunna kommunicera mycket bra på svenska, såväl i tal som skrift

Krav på konsulttjänsten

• vara självständig och initiativtagande

• ha god samarbetsförmåga

• ha en god helhetssyn

• ha analytisk förmåga

• Konsulten ska ha erfarenhet av statlig ekonomistyrning.

• Konsulten ska ha erfarenhet av controllerarbete i en större organisation.

Du som är egen företagare är också välkommen att söka.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Peter Stavling
peter.stavling@bemannia.se
08-84 53 00

Jobbnummer
7755300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: