Interim - Teknisk Administratör
Chefspoolen i Sverige AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chefspoolen i Sverige AB i Linköping,
Motala,
Norrköping,
Katrineholm,
Nyköping eller i
hela Sverige Om Arbetsplatsen
LKDATA är Linköpings kommuns IT-avdelning som har i uppdrag att stödja, utveckla och effektivisera kommunens verksamheter genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kommunal verksamhet. Genom denna unika kombination ser vi till att kommunens verksamheter kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet och de funktionella behov och krav som LKDATA omvandlar till konkreta lösningar. LKDATA strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.
LKDATA är en del av Verksamhetsstöd och service inom Linköpings kommun där det idag arbetar 90 medarbetare med att tillhandahålla IT-tjänster till kommunens verksamheter och kommunala bolag och i förlängningen mot brukare, elever och medborgare i Linköping.
LKDATA arbetar processorienterat och är certifierade enligt ISO/IEC 20000, vilket ger möjlighet att hålla hög kvalitet och effektivitet inom hela organisationen.
Linköpings kommun arbetar även med portfölj- och objektstyrning av IT med stöd av förvaltningsmodell pm3.
Uppdragsbeskrivning
Detta är en tidsbegränsad interimstjänst (uthyrning), upp till två år.
En Teknisk Administratör har en arbetsdag fylld med tekniskt administrativa arbetsuppgifter, som i detta fall innebär administration av Beställarens tillgångar inom telefoni.
Inom telegruppen på LKDATA tillhandahåller man paketerade telefonitjänster såsom bl.a. anknytningar i kommunens växel, mobila abonnemang, mobiltelefoner och svarsgrupp med köhantering för servicefunktioner.
Arbetet bedrivs i team i nära samarbete med kollegor där alla roterar mellan olika roller inom incidenthantering, order och användarsupport.
Inkomna ärenden hanteras via ärendehanteringssystem. Konsulten kommer att hantera och utföra beställningar, arbeta med felavhjälpning och användarhandledning.
I rollen ingår även att bistå kommunala enheter med råd och förslag i telefoni frågor.
I LKDATA:s leveranser utför man viss konfiguration i managementverktyg för växelsystem och stödsystem, samt administrerar abonnemang i operatörens portal. Dokumentation sker i ärendehanteringssystemet samt i databas över våra tillgångar (CMDB). I arbetet ingår mycket telefonkontakt främst med användare, men även leverantörer.
Formell kompetens
• Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskap
Kunskaps- och Erfarenhetskrav
• Erfarenhet av teknisk kundsupport och användarstöd för telefoni- och mobiltelefonitjänster
• Erfarenhet av orderhantering och leveransprocesser
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, nuvarande Symantec Servicdesk eller likvärdig.
• Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office (främst Excel och Outlook)
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med hänvisningssystem och dess applikationer t.ex. TRIO
• Erfarenhet av att arbeta med administrationsverktyg i storskaliga telefonisystem, t.ex. Omnivista 8770 (Alcatel)
• Erfarenhet från arbete med Mobila abonnemang och tjänster
Meriterande:
• Kunskap om och erfarenhet av Contact center lösningar, t.ex. TRIO Agent
• Erfarenhet av och grundläggande kunskaper om ITIL processer
• Erfarenhet av att arbeta i projekt
Publiceringsdatum2019-12-12Dina personliga egenskaperStrukturerad
• Arbetar självständigt, strukturerat och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt.
• Är duktigt på att dokumentera och ser värdet i att underlätta för och utveckla
Problemlösande analysförmåga
• Analyserar och bryter ner problem. Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Har förmågan att se verksamheten i ett
• Förmåga att snabbt och tydligt agera och informera vid kritiska störningar
• Analytisk förmåga att snabbt lokalisera och åtgärda fel
Sociala färdigheter
Samarbetsförmåga
• Du är öppen och mottaglig för att ge och få feedback samt ser det som betydelsefull återkoppling.
• Du är en lagspelare med initiativförmåga.
Serviceinriktad
• Stort intresse av kundkontakter med vilja och förmåga att snabbt sätta sig in i kundens situation/verksamhet
• Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande.
• Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
Kommunikation
• Flytande svenska samt god engelska i både tal och skrift
• Välutvecklad kommunikativ förmåga
AnsökanVälkommen med din intresseanmälan - CV, personligt brev och lönekrav - snarast dock senast den 19/12, via ansökningsknappen nedan.
Tillträde/varaktighet
Uppdragets längd är som längst två år och påbörjas i början av 2020. Uppdragets upplägg är alltså att du blir uthyrd via Chefspoolen.
Kontaktuppgifter för detta jobbVälkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anders Langhard - Chefspoolen Göteborg
0704-027740
anders.langhard@chefspoolen.seVaraktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagChefspoolen i Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Chefspoolen i Sverige AB (org.nr 556793-7866)
Jobbnummer 4999475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.