Integrationssamordnare
Götene kommun, Integrationsenheten / Administratörsjobb / Götene
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Götene,
Lidköping,
Skara,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Götene kommun, Integrationsenheten i Götene Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet.
Publiceringsdatum2018-11-06BeskrivningKommunen har en viktig och central roll i mottagandet av nyanlända som kräver praktisk hjälp i samband med bosättning samt anordna samhällsorientering.
Som samordnare kommer du tillsammans med chef och andra professioner vara den som driver förändringar i verksamheten gällande mottagandet av nyanlända.
Dina arbetsuppgifterDitt arbete som Integrationssamordnare innebär att ge nyanlända en god och effektiv integrering i det svenska samhället och arbetslivet. Det innebär att arbetet är riktat mot personens egen utveckling och mot egen försörjning. Du kommer arbeta med att samordna insatser för en god integration, vägleda nyanlända och följa upp deras etablering, ge praktisk hjälp i samband med mottagandet och bosättning. Ge råd och stöd och samverka med andra myndigheter som exempel socialtjänst, arbets- förmedlingen, skola, och vuxenutbildningen. Arbetet görs både enskilt och i grupp. Du kommer vidare också att vara en resurs i arbetet med flyktingmottagning och tillsammans med handläggare inom IFO ansvara för bostadsfrågor. I tjänsten ingår en del administrativa arbetsuppgifter.
Du arbetar självständigt utifrån direktiv från kommunens styrgrupp och utformar ditt arbete utifrån flexibla behov hos målgrupperna, vilket även innebär inventera vilka behov som finns inom förvaltningen och att vara ett stöd för de olika verksamheterna. På ett lösningsfokuserat sätt arbetar du med att ta fram individernas egna resurser, motivation och som bidrar till en positiv utveckling.
KvalifikationerDu har beteendevetarutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du är väl insatt i hur det svenska samhället och hur olika myndigheter fungerar. Vidare har du ett intresse och engagemang för olika kulturer och arbetsmarknadsfrågor samt erfarenhet av arbetsområdet.
Goda språkkunskaper i svenska, engelska samt andra språk är meriterande. Du är flexibel, initiativrik, stor egen drivkraft och beredd på ett arbete som innebär utmaningar och förändringar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet B-körkort är ett krav
Villkor
Tillsvidaretjänst med omfattning 100% dagtid. Intervjuer kommer påbörjas under ansökningstiden.
Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 2018/104
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Järman, enhetschef 0511-38 62 99
Anna-Lena Baumgartner, enhetschef 0511-38 68 69
FöretagGötene kommun, Integrationsenheten
AdressGötene kommun, Integrationsenheten
Torggatan 4
53330 Götene
KontorsadressTorggatan 4
Jobbnummer 4442284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.