Inskrivningshandläggare, Norrtälje

Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrtälje
2016-07-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inskrivningshandläggare, Norrtälje" (publicerad 2017-06-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Norrtälje, Vallentuna, Täby, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Är du vår nya medarbetare som vill delta i resan mot våra framtida mål? Vi behöver nya medarbetare som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad service med kundens fokus. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings-och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet och är just nu i en period av ökad digitalisering.
Vi ska vara kommunikativa och underlätta för våra kunder så att det blir lätt att göra rätt vid en ansökan. Vi vill bl.a. att kunderna ska kunna ta del av var deras ärenden befinner sig i våra processer.
För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Division Fastighetsinskrivning har kontor över hela landet och våra drygt 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I Norrtälje kan vi erbjuda en stor variation av arbetsuppgifter då vi även har ansvar för divisionens ärenderegistrering här. Det handlar om att det ska vara rätt kvalitet från början i processen.
I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle.
Vi söker nu handläggare till kontoret i Norrtälje.

Publiceringsdatum
2016-07-25

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av kundservice. I begreppet kundservice ingår ärenderegistrering och handläggning av inskrivningsärenden såsom lagfarter, inteckningar etc. Målet är att med vår goda kommunikation se kunden och kunna bevilja ansökningar. Du kommer att ha kontakt med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider.
Utifrån din kompetens och individuella skicklighet kan dina arbetsuppgifter variera.

Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta.

Dina personliga egenskaper
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning. Du är målmedveten och har mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress. Du har en flexibilitet och en god inställning till variation i de arbetsuppgifter verksamheten bedriver.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det viktigt att du kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt. Du har ett positivt förhållningssätt och visar ett ansvarstagande som gagnar teamet. Du har ett personligt driv och vilja att ge god service och information genom att se kundens behov och förstår vårt uppdrag.
Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du ser möjligheter och har förmåga att arbeta med ständiga förbättringar. Du både ger och tar återkoppling på ett bra sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna någon av funktionscheferna Anne Söderbaum, telefon 0176-20 59 60, Ann-Sofie Andersson, telefon 0176-20 59 70. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Lisa Persson, telefon 0176-205953 och för ST inom Lantmäteriet, Cecilia Holgersson, telefon 0176-20 59 66. Våra e-postadresser är anne.soderbaum@lm.se , ann-sofie.andersson@lm.se och cecilia.holgersson@lm.se .

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-22
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2016/3494
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2965571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: