Inskrivningshandläggare

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Hässleholm, Kristianstad, Sölvesborg, Ängelholm, Ljungby eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings-och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.

Publiceringsdatum
2015-11-25

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av handläggning av ansökningar om lagfart och inteckningar samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut m.m. Ärendemängden är stor och arbetet produktionsinriktat. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Du har kontakter med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Tjänsterna avser tillsvidareanställningar. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom juridik eller mäkleri, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta. Kunskaper om civilrätt och fastighetsrätt liksom tidigare arbete från närliggande verksamhet som t ex bank, fastighetsmäklare eller annan statlig verksamhet värdesätts.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det mycket viktigt att du har förmåga att samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt, samt förstå att vår uppgift är att producera ärenden så fort som möjligt och med rätt kvalitet. Nyckelord i vår förvaltning är laganda och eget driv.
Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och hanterar svenska i tal som i skrift. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Jeanette Johansson, telefon 0451-38 61 32. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO Ulrika Nilsson, telefon 0381-66 26 73 och för ST inom Lantmäteriet, Natalia Haglund, telefon 0451-38 61 19. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se .
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-09
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2015/4455
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2544883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: