Inköpsstrateg till Framtiden Byggutveckling AB
Göteborgs stad., Framtiden Byggutveckling AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Framtiden Byggutveckling AB i Göteborg Framtiden Byggutveckling AB ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidenkoncernen som är en av landets största fastighetsägare. Förvaltnings AB Framtiden är moderbolag och övriga dotterbolag är Egnahemsbolaget, Störningsjouren och bostadsbolagen Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder och Gårdstensbostäder. Tillsammans ansvarar koncernen för 72 000 lägenheter i Göteborg och bygga i genomsnitt 1400 bostäder om året de närmaste tio åren. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.
Publiceringsdatum2017-11-23ArbetsuppgifterFramtiden Byggutveckling bygger hyresrätter till koncernens förvaltande dotterbolag: Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon. Inom koncernen finns även Egnahemsbolaget som på uppdrag av moderbolaget bygger bostadsrätter och äganderätter. För att hantera den stora projektvolymen behöver Framtiden Byggutveckling förstärka med fler medarbetare.
I rollen som inköpsstrateg arbetar du främst med analys, uppföljning, kontroll och utbildning men även inom följande områden:
• Du kommer att säkerställa att organisationen är bra beställare
• Du förväntas skapa samsyn kring inköpsprocessen som ska möjliggöra hållbar utveckling, innovation, tillväxt och en god service
• Du ska vara ett stöd till övriga organisationen vid bedömning av kostnadsdrivare, sänkta kostnader
• Du ska vara ett upphandlingsstöd och förväntas effektivisera upphandlingsprocessen
• Du kommer att genomföra upphandlingar av mindre slag så som avrop på ramavtal
• Du kommer att genomföra komponentinköp/kategoristyrning (strategi, analys och genomförande)
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen eller annat utbildning med motsvarande kunskap och du ska vara minst diplomerad upphandlare/inköpare. Du ska även ha god kunskap om LoU, arbetsflöden i politiskt styrda organisationer, tala svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i Word och Excel.
Vi ser gärna att du mångårig erfarenhet av:
• inköp och upphandling inom offentlig verksamhet
• entreprenadinköp/upphandling
• kontroll inom inköpsverksamhet (internkontroll, stickprov, avvikelserapportering, riskhantering)
• Internutbildning
• Rapport och analys
Som person förväntar vi oss att du innehar en social kompetens, hög integritet och har förmågan att påverka andra. Vi ser även att du har förmågan att förmedla värdering genom agerande, är serviceinriktad, tydlig och pedagogisk samt är bra på att samarbeta.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-08 Eller enligt ök.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A730980
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Nordén
anna.norden@framtiden.se 0730-333391
FöretagGöteborgs stad., Framtiden Byggutveckling AB
AdressGöteborgs stad., Framtiden Byggutveckling AB
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
KontorsadressRosenlundsgatan 4 GÖTEBORG
Jobbnummer 3818243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.