Inköpssamordnare
Göteborgs Stad , Fastighetskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Fastighetskontoret i Göteborg Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborgs framtid.
Vi är cirka 250 anställda och vårt kontor ligger i anrika lokaler nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, en god stämning och engagerade medarbetare. Arbetet på fastighetskontoret styrs politiskt och ytterst av fastighetsnämnden. Vårt uppdrag är spännande och hos våra medarbetare på fastighetskontoret finns en bred erfarenhet och en stor bredd i kunskap. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
Publiceringsdatum2019-05-21ArbetsuppgifterVill du vara en del av ett team som präglas utav serviceanda, samarbete och utveckling? Vi är en ekonomienhet på 10 personer som arbetar med förvaltningens planering, budget, redovisning och uppföljning. Tjänsten som inköpssamordnare är nyinrättad och vi söker dig som vill stödja, leda och utveckla inköps och upphandlingsarbetet på fastighetskontoret. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt samt med övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten.
Som inköpssamordnare är du kontorets expert och du har det övergripande ansvaret för att kontoret har bra inköpsrutiner för att kunna göra goda affärer. Du ger support och stöttning till verksamheterna med exempelvis systemtekniska frågor, direktupphandlingar och vid förnyade konkurrensutsättningar.
I arbetet ingår bland annat:
• Löpande administrera och uppdatera våra IT-system för inköp och upphandling (avtalsformulär, behörigheter, företagsuppgifter etc). Du är också systemansvarig för våra inköps- och upphandlingsverktyg.
• Supporta och utbilda avdelningarnas handläggare i systemet Proceedo kopplat till inköp.
• Hantera förvaltningens Leasing.
• Ge verksamheterna råd och stöd i hela upphandlingsprocessen. Du stödjer verksamheterna vid förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar.
• Genomföra upphandlingar i samarbete med verksamheterna, främst förnyad konkurrensutsättning och avrop, och i viss mån självständigt genomföra upphandlingar (stöd och möjlighet till kompetensutveckling i upphandlingsfrågor finns från juristenheten).
• Vid behov utbilda avdelningarnas handläggare inom i upphandlingsrättsliga och praktiska frågor inom inköpsprocessen på förvaltningen.
• Granska och följa upp avtal med leverantörerna.
• Säkerställa kvaliteten i upphandlingsarbetet tex genom granskning av upphandlingsdokument och intern kontroll inom området. Arbeta med förbättringsarbete utifrån Intern kontroll av inköpsprocessen.
• Utveckla processer och rutiner.
• Analysera och följa upp förvaltningens inköp.
• Delta i upphandlingsnätverk inom staden och vara kontaktperson gentemot Inköp och upphandling.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller motsvarande. Du har kunskaper inom inköp och lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har flera års erfarenhet av inköp och upphandling i offentlig verksamhet. Du har givetvis goda IT-kunskaper och god förmåga att lära dig nya system. Du har erfarenhet av att arbeta med digitaliserade inköps- och upphandlingsverktyg och det är meriterande om du har kunskaper i Proceedo och TendSign. Du har erfarenhet av att göra utredningar, att kartlägga och utveckla processer samt av att genomföra uppföljning av avtal och inköp.
Du har lätt för att se helheter och förbättringsmöjligheter. Du tänker både långsiktigt och strategiskt men kan också gå ner på detalj vid behov. För att lyckas i arbetet hos oss krävs att du är drivande, utvecklingsinriktad, strukturerad och analytisk. Du är lyhörd för verksamhetens behov, prestigelös, pedagogisk och har god samarbetsförmåga. Uppdraget kräver att du har förmåga att arbeta självständigt och samtidigt konsultativt samt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt.
Många av fastighetskontorets upphandlingar och avrop är fastighetsrelaterade, varför erfarenhet av konsult- och entreprenadupphandlingar är meriterande.
Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med din ansökan!
ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.
Till rekryteringsföretag och annonsörer
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-04
Ange följande referens när du ansöker: A880478
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Thylén
lena.thylen@fastighet.goteborg.se 031-368 10 13
Malin Karlsson
malin.karlsson@fastighet.goteborg.se 031-3681131
FöretagGöteborgs Stad , Fastighetskontoret
AdressGöteborgs Stad , Fastighetskontoret
Box 2258
40314 Göteborg
KontorsadressPostgatan 10
Jobbnummer 4802321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.