Inköpssamordnare

Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2023-08-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare" (publicerad 2024-03-28) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

Publiceringsdatum
2023-08-21

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpssamordnare leder du och stöder förvaltningen vid inköp och direktupphandlingar och du kontrollerar att inköpen följer lagar, bestämmelser och strategiska inriktningar. Du driver proaktivt förbättringsarbete genom att föreslå aktiviteter inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer identifieras. Som inköpssamordnare tar du ett särskilt ansvar för att beställningsflödena fungerar. Du stöttar beställare med information om avtal och att göra beställningar, stöttar i förvaltningens inköpsarbete samt är del i utvecklingen av e-handeln och processen från beställning till betalning.
Hos oss får du ett självständigt arbete med eget ansvar med möjlighet att arbeta i ett kollegialt team. Som inköpssamordnare kommer du att arbeta förvaltningsövergripande och har därmed en roll i stadsmiljöförvaltningens utveckling avseende inköps- och upphandlingsfrågor. I din roll är du ett stöd till verksamheterna i bland annat inköpsfrågor.
Arbetet sker i nära samarbeta med verksamheterna och upphandlingsledarna.

Ett urval av vad rollen innefattar:
• Stödja förvaltningen i vilka avtal som ska användas samt svara på frågor kring avtal och beställning
• Vara ett stöd till förvaltningen vid direktupphandling
• Lägga in nya avtal och formulär i Proceedo
• Stötta i inköpsfrågor och hantering av Proceedo
• Utbilda och informera om inköp och beställning
• Utveckla och driva förvaltningens arbete med uppföljning av inköp
• Ta fram rutiner, metoder och processer inom inköp

Du kommer även vara delaktig i, såväl externa som interna, nätverk, grupperingar och forum.
Du kommer anställas på avdelning Utveckling och Styrning, enhet Juridik och upphandling. Du kommer att ingå i ett team av sju upphandlingsledare, en inköpsamordnare, en verksamhetscontroller, fyra jurister, en planeringsledare avtals- och ägarfrågor samt enhetschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av inköps- och upphandlingsfrågor och som drivs av att vara med och utveckla, se möjligheter och lösa problem. Eftersom rollen innefattar mycket kontakt, både internt och externt, är du är utåtriktad, har god samarbetsförmåga, pedagogisk i din kommunikation och har hög integritet. Som person är du serviceinriktad, konsultativ och har ett nyfiket förhållningssätt. Du håller dig uppdaterad inom området och gillar att lösa problem. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara strukturerad och självgående. Vidare är det viktigt att vara drivande och att kunna se helheten och ha ett strategiskt tänkande men samtidigt kunna dyka ner i detaljer vid behov. För att hålla ordning på våra avtal och möta verksamheternas varierande behov är det angeläget att du är både strukturerad och flexibel. För att passa i rollen har du hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system.

Du ska som lägst ha:
• Gymnasieutbildning och relevant eftergymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet inom aktuellt område
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet inom offentlig verksamhet
• Kunskap om offentliga inköp- och upphandlingsregler
• Erfarenhet från inköps- och fakturasystemet Proceedo

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SMF-2023-00089".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen

Kontakt
Enhetschef Juridik och upphandling
Lisa Edler
lisa.edler@stadsmiljo.goteborg.se
0765-26 09 82

Jobbnummer
8046332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: