Inköpssamordnare - elektronisk handel
Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning / Inköpar- och marknadsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor, kontaktcenter, kommunikation samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen.
Vi har en tydlig målsättning om att ha en effektiv organisation och verksamhet, ekonomistyrning är därför ett strategiskt viktigt område där vi under flera års tid aktivt arbetat med förbättring och kvalitetssäkring av de grundläggande processerna.
Redovisningsenheten har idag 22 medarbetare och är en del av avdelningen ekonomi och verksamhetsstyrning som leds av ekonomichefen. Tillsammans med enhet budget och analys är vi ett stöd och en resurs för kommunens sektorer samt flera av våra bolag och kommunalförbund. Redovisningsenheten har också ett tydligt uppdrag att leda ekonomiska processer i kommunen och vårt uppdrag omfattas av bland annat inköp, försäljning, redovisning, cash management och förvaltning av vårt ekonomisystem.
Vi jobbar i en central inköpsfunktion där kompetens och strategisk insyn samlas. Arbetssättet är framgångsrikt både ur ett medarbetar-, ekonomiskt- och organisatoriskt perspektiv. Vi vill nu ta ytterligare steg i denna resa och söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss.
Publiceringsdatum2017-05-31ArbetsuppgifterVill du bli en del av ett kompetent och drivande team med inköpssamordnare, ekonomer och systemvetare som tillsammans arbetar med utveckling och samordning av inköpsprocessen i Skövde kommun?
Vi söker en självständig kollega som brinner för effektiva inköp och drivs av att förbättra flöden och rutiner. Du vill ta dig an nya arbetsuppgifter och arbeta med förändringsarbete. Du förväntas ha ett konsultativt förhållningssätt, vara serviceinriktad och trivas med kundkontakt. Det är viktigt att du har god förståelse och intresse för att arbeta med kvalificerade affärs- och uppföljningssystem.
Du kommer att vara delaktig i att utveckla elektronisk handel, inköp- och leverantörsfakturaflöden i kommunen. En del av ditt arbete innebär förvaltning av befintligt system men även uppsättning och anslutning av nya leverantörer och beställningsflöden, inläsning och kontroll av elektroniska prislistor, upplägg av avtalsinformation, upplägg av leveransadresser, administration av användare och second line support till kommunens beställare. Du är delaktig i och stöttar vid utbildningar av kommunens beställare och arbetar med att ta fram virtuella lathundar som används som systemstöd ut till kommunens användare. Du kommer att arbeta med den nationella standarden (SFTI) som används inom e-handel i offentlig sektor. I arbetet ingår också att tillsammans med inköpsgruppen arbeta med gemensamma aktiviteter samt utvecklingsprojekt inom hela inköpsområdet.
Du rapporterar till processledaren för inköp i kommunen som också är samordningsansvarig för inköpsgruppen som du ingår i och som kommer vara ditt stöd i din arbetsplanering. Du är underställd vår redovisningschef.
Du kommer att ingå i ett team med mycket kunskap och erfarenhet där vi lär av varandra.
KvalifikationerDu tar en självklar plats i vår organisation som inköpssamordnare och drivs av att arbeta med att effektivisera kommunens inköpsrutiner. Du har ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga.
• Du har en akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi och/eller IT eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Du har intresse för arbete i affärssystem och vi ser gärna att du har erfarenhet inom detta område.
• Du har en god logisk förmåga är strukturerad och noggrann.
• Du är öppen för nya utmaningar och vill främja utveckling.
• Du har ett professionellt förhållningssätt och är rak och tydlig i din kommunikation.
• Du är duktig på att bygga och vårda förtroendefulla relationer.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: A689264
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Wärnå 0500-498585
Annelie Nyman 0500-497397
FöretagSkövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning
AdressSkövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 3530504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.