Inköpsplanerare till Vidinge Grönt
Badenoch & Clark / Inköpar- och marknadsjobb / Kävlinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kävlinge,
Lund,
Svalöv,
Lomma,
Eslöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Kävlinge,
Lund,
Svalöv,
Eslöv,
Landskrona eller i
hela Sverige Vidinge Grönt AB är ett av Skånes mest snabbväxande företag. På kort tid har bolaget skaffat sig en dominerande ställning som leverantör av färdigpackade sallader och grönsaker på den nordiska marknaden. Vidinge förfogar över den modernaste tvätt-och pack anläggningen för sallader i Sverige. Nu planerar man för en fortsatt expansion och utbyggnad vilket väsentligt kommer att öka produktionskapaciteten och därmed också antalet anställda. Företaget omsätter idag cirka 500 MSEK och har omkring 300 anställda.
Vidinge Grönt ligger i Norrvidinge, strax norr om Kävlinge, där verksamheten också har sitt ursprung.
Tjänsten kommer vara en viktig kugge i vårt företag. Marknaden är i kraftig expansion och Vidinge står inför ett av de mest intressanta skedena någonsin. Med rätt attityd finns det stora möjligheter att avancera.
Du arbetar tillsammans med områdesexperter i en miljö starkt präglad av entreprenörskap och kärlek till hälsosam, färsk och härlig mat!
Publiceringsdatum2018-06-19Dina arbetsuppgifterSom inköpsplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att se till att råvaruförsörjningen av både råvara, film och backar finns tillgängligt vid rätt tillfälle i rätt antal. Detta ansvar innebär bland annat:
• Att aktivt arbeta för en hög lageromsättning samt proaktivt arbeta för att "hyllvärmare" arbetas bort genom nära samarbete med övriga avdelningar inom organisationen
• Utveckling och förbättring av rutiner samt daglig uppföljning av avdelningens mål och nyckeltal
• Att du arbetar både individuellt med din egen portfölj men även nära övriga funktioner, externa leverantörer och samarbetspartners, vilket ställer höga krav på kommunikation och samarbetsförmåga.
• Proaktivt agerande samt leveransuppföljning är viktiga dagliga ingredienser
Erfarenhet och kvalifikationer:
För att trivas i rollen behöver du vara en problemlösare med öga för detaljer som älskar ordning och reda och som trivs i en stundtals stressig miljö. Vi tror vidare att du har några års erfarenhet från att ha arbetat i en liknande roll. Du har arbetat upp en god logistikförmåga och är van att arbeta mot uppsatta nyckeltal. Vidare är du en god kommunikatör som har lätt för att samarbeta och inte rädd för att ta beslut när det krävs. Självklart behärskar du Officepaketet och har du dessutom arbetat i Microsoft AX Dynamics är det starkt meriterande.
Du behöver ha en högskoleutbildning inom supply chain/ sourcing och kommunicera obehindrat på engelska, i tal och skrift. Tjänsten är en heltidstjänst. Du rapporterar till Inköpschefen.
Kontaktperson och ansökan
Vi samarbetar med Badenoch & Clark i denna rekrytering. Du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Kling, 020 15 18 18,
karin.kling@badenochandclark.se eller Pernilla Börjesson, 020 15 18 18,
pernilla.borjesson@badenochandclark.se om du har frågor om tjänsten.
Du söker tjänsten på
www.badenochandclark.se. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester och videointervju.
Nu nalkas sommaren och därmed får du chansen att genomföra processen på längre tid. Sista ansökningsdag är 12 aug.
Vi finns tillgängliga för frågor under hela sommaren. Pernilla har semester från den 25/6-27/7. Karin har semester från den 23/7-10/8.
Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Börjesson 020-15 18 18
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Jobbnummer 4212652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.