Inköpsdirektör
Onninen AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Onninen AB i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Onninen erbjuder grossist, logistik- och distributionstjänster inom belysning, eldistribution, gas, industri, kyla & AC, telekom, VA och VVS. Våra kunder representeras främst av entreprenörer och installatörer, industriföretag, energibolag samt återförsäljare. I Sverige har företaget ca 300 anställda runt om i landet. Onninen AB är ett helägt dotterbolag till Onninen OY. Koncernen bedriver verksamhet i 8 länder . Läs mer på
www.onninen.seOnninen söker handlingskraftig Inköpsdirektör som gör intryck
Som inköpsdirektör kommer du att arbeta i ett företag som har en positiv utvecklingsfas, en stark framtidstro, som arbetar långsiktigt och som har ett bra samarbetsklimat. Inköp kommer att vara enskilt den viktigaste avdelningen för framtida lönsamhetsutveckling och marginalpåverkan.
Inköpsdirektören är ytterst ansvarig för att driva och utveckla inköpsprocessen och se till att den håller den satta standarden från beställning till leverans. Du arbetar aktivt med att analysera, styra och följa upp alla avdelningar i din organisation och har stora möjligheter att själv kunna påverka organisationen. Du påverkar, upprätthåller och utvecklar en årlig inköpsstrategi med tydliga aktiviteter och arbetssätt.
Du är medlem i ledningsgruppen och du rapporterar direkt till VD. I din organisation finns ett 15-tal medarbetare som verkar inom inköp, inköpsplanering och PIM. Placering är på HK i Kista.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bl.a.:
• Upprätthåller inköpsstrategier i linje med Group och Onninens ABs mål. Därefter skapa årliga planer som ska utveckla Onninen ABs affär.
• Skapa en tydlig målbild för ansvarsområdena som ger en tydlig riktning för dina medarbetare.
• Ansvara för att för att analysera och följa upp inköpsprocessen samt säkerställa ständiga förbättringar.
• Ytterst ansvarig och driva på kategoriexpansion så att Onninen kan erbjuda attraktiva marknadsanpassade produkter till våra kunder och leverantörer.
• Verka för tätt samarbete med utvalda leverantörer och partners.
• Personalansvar och personalledning
• Budget och kostnadsansvar för inköpsprocessen - inköps, inköpsplanering och PIM.
Du som söker ska ha akademiskutbildning eller motsvarande erfarenhet som Onninen anser likvärdig. Du ska ha mångårig erfarenhet från inköp, budget och kostnadsansvar och ledande befattning med personalansvar. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom företagsekonomi och office. Meriterande är kunskaper inom affärssystemet SAP och produktkännedom.
Onninen är ett internationellt företag där koncernspråket är engelska så goda kunskaper i engelska både tal och skrift är en förutsättning.
Vi söker dig som är handlingskraftig, gör intryck och har ett positivt inflytande över organisationen. Vidare ska du vara strukturerad, resultatorienterad , kunna kommunicera klart och tydligt och ser till att ta tillvara på affärsmöjligheter. Du ska tycka om att leda och utveckla dina medarbetare.
Din ansökan vill vi ha senast den 15 nov. Ansöker gör du genom att registrera din CV i vårt rekryteringssystem via vår hemsida. Observera att vi vill ha en komplett CV.
Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola
• KY/YH-utbildning
Språk:
• Engelska
• Svenska
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2015-10-29ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-15
Ange följande referens när du ansöker: 2828991245
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Ekström, HR-administratör 019-6033017
sandra.ekstrom@onninen.comFöretagOnninen AB
AdressOnninen AB
BOX 1602
70116 Örebro
KontorsadressEsbogatan 12, 16474 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2503122
Observera att sista ansökningsdag har passerat.