Inköpscontroller till Solna stad
Solna kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Upphandlings- och inköpsenheten
Inköps- och Upphandlingsenheten är en del av stadsledningsförvaltningen och ingår i avdelningen Ekonomi och verksamhetsstyrning.
På avdelningen finns ett fyrtiotal medarbetare och på Inköps- och upphandlingsenheten arbetar nio personer.
Som inköpscontroller är du en del av inköps- och upphandlingsenheten på Stadsledningsförvaltningen och rapporterar till inköps- och upphandlingschefen. Enheten tillhör avdelningen för ekonomi- och verksamhetsstyrning som har huvudansvaret för styrning och uppföljning av stadens ekonomi och verksamhet samt för finans, koncern- och bolagsfrågor, redovisning, IT samt lön.
Inköp sker i alla stadens verksamheter och inköps- och upphandlingsenheten har en styrande och stödjande roll i stadens inköpsarbete. Vi följer löpande upp stadens inköpsmönster för att identifiera nya utvecklingsområden.
Vad innebär arbetet?
I rollen som inköpscontroller kommer du att tillsammans med den andra inköpscontroller på enheten ansvara för e-handeln i staden. Du kommer ansvara för utvecklingen av e-handelssystemet samt implementeringen av nya arbetssätt. Du kommer att ansvara för Stadens kommande e-handelsprojekt.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a att:
- Självständigt driva e-handelsplattformen framåt och ansluta såväl varor som tjänster.
- Ansvara leverantörskontakter samt samarbete med enhetens avtalscontroller.
- Identifiera och genomföra utbildningsinsatser inom andra delar av verksamheten
- Du kommer i din roll också att göra mindre upphandlingar, avrop, direktupphandlingar och följa upp ingångna avtal.
- I arbetet ingår även att hålla dig uppdaterad i lagstiftning och praxis inom avtals- och upphandlingsområdet. Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med stadens olika verksamheter.
Publiceringsdatum2023-09-15Kvalifikationer - Vi vill att du har examen från relevant utbildning inom inköp och/eller upphandling, exempelvis från universitet/högskola eller YH/KY-utbildning.
- Du har tidigare erfarenhet av arbete med liknande uppgifter.
- Du har tidigare arbetat med leverantörsanslutningar i e-handelslösningar.
- Du har tidigare erfarenhet av projektledning.
- Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av hela inköpsprocessen, från behov till betalning.
För att lyckas i arbetet behöver du vara en energisk person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Arbetet förutsätter också att du har god ekonomisk analytisk förmåga. Du behöver även ha hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. Du kommunicerar tydligt och med lätthet både muntligen och skriftligen.
Inköps- och upphandlingsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en mycket viktig roll i att forma utvecklingen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Sista ansökningsdag och frågor
Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid till med tillträde snarast. Sista ansökningsdagen är den 1/10 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Inköps-och upphandlingschef Linnéa Brinkälv på
linnea.brinkalv@solna.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/381".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Solna kommun (org.nr 212000-0183)
Arbetsplats Stadsledningsförvaltningen, Inköps- och upphandlingsenheten
Kontakt Linnéa Brinkälv
08-7461547 Jobbnummer 8113748
Observera att sista ansökningsdag har passerat.