Inköpscontroller i början av sin karriär
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du någon erfarenhet som controllerassistent och är en fena på Excel? Har du arbetat relaterat till inköp / supply chain och söker din nästa utmaning? Då har vi på Adecco Finance & Legal uppdraget för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som inköpscontroller tillhör du inköpsavdelningen och rapporterar direkt till inköpschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
• Budget, analys och uppföljning inom områden produkt/inköp, lager och logistik
• Lönsamhetskalkyler på produktnivå samt på processer/områden
• Lageromsättningshastighet samt lagerkostnad
• Uppföljning av leverantörsrelaterade kostnader och ersättningar
• Leverantörsanalyser och lönsamhetsutvärdering av leveranstyper
• Inkuransberäkningar
• Cash flow-analys
Du kommer att få en anställning hos Adecco och arbeta som uthyrd konsult hos vår kund med omgående start. För rätt person finns det på sikt mycket goda möjligheter till en anställning direkt hos vår kund. Uppdraget är på heltid, vardagar 8.00-17.00 med placering i närheten av Backaplan, Göteborg.
Vem trivs här?
Du har akademisk examen inom ekonomi samt 2-3 års erfarenhet som controller med fokus på inköp, gärna inom detaljhandeln. Det är av stor vikt att du är skicklig i och van vid att använda Excel i ditt dagliga arbete. Det förutsätts att du är bekväm i att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift.
Du som har ett utvecklat affärssinne, är driven och vill åstadkomma resultat genom ditt arbete och engagemang kommer att trivas utmärkt i din nya tjänst. Som person är du resultatorienterad, lyhörd och har en utpräglad förmåga att prioritera i en miljö med högt tempo. Din analytiska, strukturerade och noggranna sida samt din förmåga att ligga steget före och arbeta proaktivt ger dig goda förutsättningar att snabbt komma in i din nya roll. Dina kommunikationsfärdigheter och social kompetens kommer att bidra till din framgång. Erfarenhet av ERP-system (Visma) samt Qlikview är meriterande. Det förutsätts att du behärska Officepaketet, framför allt fördjupade kunskaper i Excel är av vikt.
Vad erbjuder Adecco?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan, vänligen kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid.
Publiceringsdatum2015-07-17ErsättningFast lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-07-30
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnea Molander (rekryteringsansvarig)31-725 45 18
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2340643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.