Inköpscontroller
Sigtuna kommun, Ekonomi / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Ekonomi i Sigtuna Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med drygt 44 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.
I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
Framtidskraft är namnet på vårt utvecklingsarbete och utgår från Lean- filosofin. Framtidskraft beskriver hur vi ser på den kultur vi vill ska prägla vår organisation och de verktyg vi använder i vårt arbete.
Enheten för ekonomiadministration har 9 medarbetare och leds av en enhetschef i nära samarbete med kommunens upphandlingsenhet. Enheten för ekonomiadministration är organisatoriskt placerad under ekonomichefen på kommunledningskontoret.
Publiceringsdatum2015-02-24ArbetsuppgifterSigtuna kommun har höga ambitioner när det gäller inköpsstyrning och breddning av E-handel vilket är en av de viktigaste faktorerna för en modern och utvecklande kommun.
Vi befinner oss nu i ett expansivt skede där utmaningen är att ansluta samtliga våra avtalsleverantörer till en inköpsportal och att bredda användningen inom kommunen så att alla beställningar sker där. Centralt bedrivs detta arbete inom enheterna för upphandling och ekonomiadministration. Till en nyinrättad tjänst som inköpscontroller får du en nyckelroll i denna utveckling och i dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:
• Ansluta nya leverantörer
• Kontrollera och godkänna prislistor
• Vara support till beställare och inköpsansvariga
• Hantera frågor om sortiment, kvalité och pris
• Var länk mellan ekonomiadministration och upphandling
• Genomföra informationsträffar och utbildning av nya beställare
KvalifikationerVi söker en person som brinner för att kunna påverka och förändra!
Till denna tjänst söker vi en engagerad och drivande person som är beredd att jobba självständigt och ta egna initiativ i samarbete med både leverantörer och beställare inom förvaltningarna. Det händer många positiva saker internt i kommunen kring upphandlingsprocesserna, så hoppa på tåget nu.
Är du beredd att göra ditt yttersta varje dag för att leverera resultat utifrån satta mål?
Då ska du söka tjänsten!
Du ska ha en lämplig utbildning och/eller erfarenhet inom områden som inköp, ekonomiadministration eller upphandling med dokumenterad yrkeserfarenhet, gärna inom offentlig förvaltning.
Tidigare erfarenhet från arbete med ekonomisystem eller inköpssystem är meriterande.
Du ska kunna arbeta hindersfritt med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet och behärska svenska språket i tal och skrift.
ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-22
Ange följande referens när du ansöker: A451046
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Carlsson, Enhetschef ekonomiadministration 08-591 26 045
Facklig kontaktFackliga företrädare, se kommunens hemsida
FöretagSigtuna kommun, Ekonomi
AdressSigtuna kommun, Ekonomi
Södergatan 20
19585 MÄRSTA
Kontorsadress19585 Märsta
Jobbnummer 2178650
Observera att sista ansökningsdag har passerat.