Inköpschef Sverige till Aleris i Stockholm
Aleris / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige På Aleris känner vi ett stort engagemang för samhället vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också? Är du dessutom en person med värme, energi och som trivs med förändring så tror vi att du kommer trivas hos oss.
Om Aleris
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vård- och omsorgsföretag och vår vision är att bli förstahandsvalet. Vår verksamhet har stor bredd och erbjuder något för livets alla skeenden. Den omfattar bland annat specialistvård, primärvård och diagnostik, äldreomsorg och hemtjänst samt stöd och boende för unga och vuxna. Vi har mer än 11 000 medarbetare fördelade på 450 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Läs mer om Aleris på
www.aleris.se/Om/Om-AlerisOm arbetet och vad vi erbjuder dig
Vi söker en inköpschef till inköpsenheten i Sverige. Den totala inköpsfunktionen på Aleris består av en koncerngemensam inköpschef och lokala inköpsenheter i Sverige, Norge och Danmark. Inköpsfunktionen är under utveckling där möjligheten att påverka och bidra till förbättringar är stor. Inköpsgruppen i Sverige består idag av tre medarbetare och din roll är att samordna gruppen vad gäller både strategiskt och operativt inköp. Du driver arbetet med nationella kategorier och ansvarar för tilldelat urval av kategorier på tvärs av divisionerna och länderna.
Utöver de övergripande arbetsuppgifterna kopplat till Sverige innebär uppdraget också att du självständigt genomför upphandlingar i enlighet med Aleris inköpsprocess med mallar och standarder som stöd. Du ansvarar för strategisk utveckling av tilldelade kategoriområden och framtagande av kategoriplaner kopplat till dessa samt stöttar i divisionernas löpande inköpsarbete utifrån befintliga avtal.
Som person
Du har ett analytiskt tankesätt med förmågan att se helheten. Du är flexibel och lyhörd och har förmågan att leda andra människor i förändring. Du har både ett strategiskt och ett operativt perspektiv. Samarbetsförmåga och en prestigelös personlighet är viktiga egenskaper för att trivas i rollen. Vidare har du ett tydligt affärstänk och trivs i en förändringsbenägen miljö där du är med och påverkar resultatet.
Bakgrund
Du har en akademisk examen inom relevanta områden och minst 10 års arbetslivserfarenhet inom inköpsområdet samt gedigen erfarenhet av kategoristyrning. Har du även erfarenhet av inköpsarbete från sjukvården är det meriterande.
Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på "skicka ansökan" till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2017-05-05. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Hedre Eidhagen, Inköpschef för koncernen 073-413 32 05.
Välkommen att ansöka!
Varaktighet, arbetstid
100% Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-04-13ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Hedre Eidhagen +46 734133205
FöretagAleris
AdressAleris
Box 47134
10074 Stockholm
KontorsadressKatrinebergsbacken 35
Jobbnummer 3438786
Observera att sista ansökningsdag har passerat.