Inköpsassistent till OneMed

Badenoch & Clark / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Malmö, Vellinge, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

OneMed is a leading European distributor of medical supplies and healthcare related services, serving both public and private customers with reliable, high-quality products in medical supplies, devices and equipment. OneMed is present in 12 European countries and has approximately 700 employees. Over the last few years, OneMed has consolidated its market position. Turnover has grown from approximately EUR150m in 2006 to nearly EUR400m in 2015.
By combining a comprehensive product range with a broad solution offering within purchasing, logistics, administration, IT support, education, product range optimization and ordering procedures OneMed is able to become a true partner to the customers and in collaboration improve the quality of care and thus lowering the total cost of care. For healthcare providers striving to improve their operations and reduce inefficiency, OneMed is the natural partner. For further information visit our web site www.onemed.com

Är du redo för en ny utmaning? Vill du vara vara med och skapa meningsfulla lösningar i ett dynamiskt och växande företag? Där du kan växa och utvecklas?
OneMed AB förstärker på Malmökontoret och söker därför en Inköpsassistent!

Sök tjänsten idag!

Hur ser din arbetsdag ut?

Ditt ansvar är att ge support till kategorichefer och strategiska inköpare genom att sammanställa statistik, utvärdera leverantörsvillkor, underlag och analys inför förhandling samt att positionera produkter vid anbud. I ansvaret ingår att optimera sortimentet
utifrån kategoristrategin genom anbudsarbetet för att uppnå finansiella mål. Du
ansvarar även för att samla in all relevant artikelinformation och produktmaterial från leverantörer till produkt data specialisterna.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

* matcha, positionera och administrera produkter inom kategorin i prioriterade anbud inklusive förhandla priser
* administrera prisfiler från leverantörer och kommunicera till berörda intressenter
* följa upp och utvärdera leverantörers prestation kring finansiella mål inklusive pris- och volym utveckling tillsammans med inköpare
* tillhandahålla rapporter och statistik kring avtal, leverantörer och kategorianalys och beslutsunderlag inför leverantörsförhandling

Vem trivs här?

Vi söker dig som har universitetsexamen i ekonomi, marknadsföring eller
logistik och inköp eller relevant kvalificerad yrkesutbildning inom Inköp och
Supply Management.

Du har minst 3 års erfarenhet som kategori- eller inköpsassistent från motsvarande funktioner med fokus från ett internationellt B2B perspektiv Du har erfarenhet och kunskap inom (LOU) och är mycket kompetent avseende MS Office och databasanalyser. Du har ett starkt kundfokuserat förhållningssätt till din omgivning och har dokumenterad analytisk förmåga och kvantitativ kompetens.

För att lyckas i rollen är du:

resultatorienterad och ansvarstagande. Du har en utvecklad förmåga att organisera ditt arbete, är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är van vid att kunna leverera och fokusera utifrån givna deadlines och har en proaktiv och positiv attityd även under press.

Vad erbjuder vi dig?

I fina lokaler på en kreativ arbetsplats i centrala Malmö kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Det finns möjlighet att utvecklas i en internationell miljö eftersom kategorifunktionen ger support till hela koncernen.Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och tillsätts efter överenskommelse.

Är du intresserad?

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark, by Adecco Group. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Catinka Andersson på catinka.andersson@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vi har dessvärre ingen möjlighet att administrera några ansökningar via epost. Din ansökan vill vi ha senast den 26/2. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester och videointervju.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare 08:00 - 17:00

Publiceringsdatum
2017-02-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catinka Andersson

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
3312711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: