Inköpsassistent till läkemedelsföretaget Abbott

Brain / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brain i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Söker du meriterande extrajobb inom inköp?

Inköpsassistent till amerikanska läkemedelsföretaget Abbott

Läkemedelsföretaget Abbott Scandinavia AB, med ca. 60 000 anställda världen över, utvecklar och marknadsför läkemedel och hälsorelaterade produkter. Bolaget grundades år 1888, de har idag sitt huvudkontor i Chicago USA och ett kundsegment i mer än 130 länder. Koncernen omsätter ca. 22 miljarder dollar, medan det svenska bolaget omsatte ca. 830 miljoner kronor under 2006. Kontoret i Stockholm är beläget precis vid Solnas pendeltågsstation och de har runt 80 anställda inom områdena sälj, ekonomi, marknad, HR, administration och medicin.

Här har Du chansen till ett spännande och utmanande extrajobb! En bra merit i ditt CV samt en möjlighet för dig som är student att visa framfötterna på ett internationellt och snabbt växande företag!

Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på företagets inköpsavdelning där din uppgift i huvudsak är att registrera ordrar. Du kommer att ha mycket interna kontakter med säljorganisationen och även sköta vissa externa kontakter med leverantörer och kunder. Din uppgift är även att kontrollera inlagda ordrar samt upptäcka och korrigera felaktigheter.

Arbetets omfattning: Start omgående, 1-3 dagar/vecka, förläggningen av arbetsdagarna är relativt flexibelt och sker i samråd med företaget. Uppdraget pågår tom. 1 december 2007 och Du arbetar som uthyrd konsult via Brain.

Arbetstider: Kontorstider mellan 8.00 och 17.00

Kompetenskrav: Vi ser gärna att du är högskolestuderande på Ekonomprogrammet alternativt studerar marknadsekonomi eller logistik. Ett krav är att du talar och skriver god engelska då detta är koncernspråket. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och du hanterar övriga Officepaketet utan problem. Som en fördel ses om du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare alternativt arbetat med övrig administration, kundtjänst etc.

Personliga egenskaper: Som person är du trygg och har båda fötterna på jorden. Du är utåtriktad och glad samtidigt som du trivs med att arbeta fokuserat och självständigt. Du inser vikten av noggrannhet och har ett naturligt detalj- och sifferseende.

Intresserad? Skicka in din ansökan till hr_office@brainbemanning.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Inköpskoordinator till Abbott Scandinavia AB". Skicka Din ansökan snarast då urval sker löpande. Frågor besvaras av Paula Trost på telefon 08-440 80 62.

Brain arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, HR, marknad, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2007-10-05

Anställningstyp/arbetstider
Start omgående, 1-3 dagar/vecka, tom 1 dec 2007

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: hr_office@brainbemanning.se

Företag
BRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-4408090
Mer information på http://www.brainbemanning.se

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Jobbnummer
13749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brain

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brain: