Inköpsassistent till Koncernkontoret i Malmö
Region Skåne, Koncernkontoret / Kontorsjobb / Malmö
2015-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent till Koncernkontoret i Malmö" (publicerad 2016-04-04) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
Koncerninköp är en strategisk resurs till regionstyrelsen och har i uppdrag att säkra regionens behov av varor och tjänster med fokus på besparing och kvalitet. Koncerninköp genomför upphandlingar för sammantaget cirka 24 miljarder kronor per år. Koncerninköp är uppdelade i fem enheter: Enheten IT och allmänt material, Enheten läkemedel och medicinsk teknik, Enhet medicinskt material, Enheten tjänster och Enheten inköpsservice.
Publiceringsdatum2015-01-26ArbetsuppgifterSom inköpsassistent arbetar du med produktrådgivning och beställningar till sjukvården i Region Skåne. Arbetet sker huvudsakligen via telefon där du har tät kontakt med både sjukvårdspersonal och leverantörer. Mycket av arbetet sker även via dator och de beställningssystem vi använder oss utav. Arbetsuppgifterna omfattar allt från produkt-, leverans- och fakturafrågor till beställningar.
KvalifikationerFör tjänsten krävs det att du har en gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning och mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Har du tidigare erfarenhet av de produkter som används inom vården samt erfarenhet av att ge service via telefon är det meriterande.
Det är viktigt att du är en initiativrik och drivande person som kan lösa uppkomna problem på ett konstruktivt sätt och trivs med att ha många kontakter i ditt dagliga arbete. Rollen kräver även att du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du bör vara serviceinriktad och föredra ett högt arbetstempo. Du gillar att jobba i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-09
Ange följande referens när du ansöker: A445983
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSig-Britt Fransson - Chef Inköpssupport 040-675 38 87
Facklig kontaktMaria Gal - Vision
FöretagRegion Skåne, Koncernkontoret
AdressRegion Skåne, Koncernkontoret
JA Hedlunds väg
29189 Kristianstad
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2141796
Observera att sista ansökningsdag har passerat.