Inköpsassistent sökes till Borås!

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Borås, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås, Vårgårda eller i hela Sverige

Är du en administrativ och systemstark person som har erfarenhet från inköpsprocesser? Är du dessutom intresserad inredning, färg och form? Då kanske vi har uppdraget till dig! Vi söker en engagerad och noggrann Inköpsassistent till vår kund i Borås.

I denna roll kommer du att stödja inköpsteamet med dagliga uppgifter och administrativa processer. Du kommer att hantera och uppdatera produkt- och leverantörsdata i affärssystem, skapa och följa upp inköpsordrar samt säkerställa att leveranser sker enligt plan. Kommunikation med leverantörer angående leveranstider och produktinformation är en viktig del av arbetet.

Du kommer även att hantera tull- och importdokumentation samt säkerställa korrekt tullhantering. Koordinering av leveranser och containerhantering ingår också i dina arbetsuppgifter. Vidare kommer du att hantera och se över produktdata så att all relevant information är korrekt och uppdaterad samt kontrollera och hantera produktprover.

Detta är ett konsultuppdrag på 3-6 månader.



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköp eller liknande arbetsuppgifter. I rollen hanterar man en rad olika affärsystem och det är därför av vikt att du är van vid att snabbt sätta dig in i system. Har du erfarenhet av affärsystemet Garp är det meriterande.

Vidare ser vi att du besitter följande kunskap och egenskaper;

* Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av andra affärssystem.
* Strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer.
* God kommunikativ förmåga i både svenska och engelska.
* Erfarenhet av tullhantering och logistikprocesser är en fördel.
* Intresse för heminredning och sortimentsutveckling är ett plus.



Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir heltidsanställd av Jefferson Wells och uthyrd till kunden med placering i Borås.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan idag! Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor eller behöver mer information, tveka inte att kontakta Cherie Enhörning på cherie.enhorning@manpower.se.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7fab5dc1-1561-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Jefferson Wells

Jobbnummer
9147600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: