Inköpsassistent inom Logistik (50%)
SJR in Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-12-20Om tjänstenDras du till utmaningen i att optimera inköpsprocesser och logistikflöden? Då ska du läsa vidare.
Just nu söker vi en inköpsassistent på deltid till vår kund som är ett mindre bolag och tillhör en större koncern med kontor i Lindome. Du kommer gå in som konsult via SJR med start i februari och 5 månader framåt.
Om tjänsten:
Här erbjuds en spännande och dynamisk arbetsmiljö med möjligheter att bidra till företagets effektivitet och tillväxt. Som inköpsassistent kommer du att stötta deras logistikavdelning. Du kommer att ansvara för att verkställa och följa upp inköp, hantera leverantörsrelationer, samt administrera och följa upp eventuella reklamationer. I dina arbetsuppgifter kommer följande ingå:
• Verkställa och följa upp inköp genom regelbunden kontroll av bristlistor och inleveransplanering.
• Verkställa inköp genom att tillämpa drop shipping-principen vid direktleverans till kund.
• Regelbunden avstämning av leverantörsfakturor, in- och utleveranser.
• Underhålla och uppdatera ERP-systemets masterdata.
• Regelbunden uppföljning med prislistor och medverka på leverantörsmöten.
• Administrera och följa upp reklamationer i försörjningskedjan.
• Administrera ordrar och kundintressen samt ha daglig kontakt med lagerpersonal och mekaniker.
Om dig:
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av inköpsarbete, logistik och förhandling samt relevant utbildning. Du har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter, goda kommunikativa färdigheter och förmåga att bygga relationer. Erfarenhet av att arbeta med ERP-system samt en van användare av Excell är meriterande.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Manager Frida Dalevik på 070 207 11 31. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "193".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Kontakt Frida Dalevik
frida.dalevik@sjr.se +46 70 207 11 31 Jobbnummer 8341709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.