Inköpsassistent direktmaterial
Spendrups / Kontorsjobb / Stockholm
2017-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent direktmaterial" (publicerad 2017-04-18) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Spendrups i Stockholm,
Huddinge,
Botkyrka,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.
Inköpsavdelningen arbetar dagligen för att följa Spendrups policys för leverantörer & partners och sunda affärsprinciper, som båda ingår i Spendrups affärsetiska kod, omfattas också som en övergripande vägledning i inköpsarbetet. Avdelningen ska säkerställa Spendrups konkurrenskraft på marknaden och bidra till att Spendrups uppfattas som en professionell, långsiktig och prioriterad kund av våra leverantörer. Fokus ligger på att aktivt verka för att minska kostnader, erhålla bättre ledtider, optimera prestanda, säkerhet och kvalitet samt till ett legalt, miljömässigt och socialt ansvar.
Till Spendrups huvudkontor söker vi en inköpsassistent. Tjänsten är baserad i Vårby och rapporterar till inköpschefen.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär kontakter både internt och med externa leverantörer av både inköpt material och tjänster, där du deltar aktivt i produktutvecklingsprocessen av insatsmaterial. Du kommer stötta och avlasta inköpsavdelningen och kommer därför bli involverad i olika projekt och uppgifter.
Mycket av ditt fokus kommer ligga på att:
uppdatera Movex/M3 med artikelnummer, kalkylelement och pris
delta i produktkalkylering genomförs på avdelningen
administrationsansvarig för leverantörsbedömningssystemet
ansvara för att inköpsavdelningens dokument blir uppdaterade och arkiverade i kvalitetssystemet Q-nova
delta i budgetarbetet
kontera och boka om faktura diffar
utföra och hantera reklamationer
vid behov vikariera som Helpdesk Proceedo
Bakgrund och erfarenhet
inköps- eller ekonomirelaterad utbildning, meriterande om du har praktisk erfarenhet från arbete på en inköpsavdelning
du har god vana av produktkalkylering
erfarenhet av ERP-system är ett krav varav Movex/M3 meriterande. Erfarenhet av inköpssytemet Proceedo är ett stort plus
goda kunskaper i Office paketet
det kommer förekomma några resdagar om året och det blir främst till bryggeriet i Grängesberg, varav körkort är ett krav
engelska flytande i både tal och skrift då du kommer ha kontakt med våra internationella leverantörer
Som person är du serviceinriktad, har ett starkt eget driv och är initiativtagande. Du trivs med att vara självgående eftersom arbetet utförs till stor del på egen hand. Du är ansvarsfull och gör ditt arbete med hög noggrannhet och struktur, då det innehåller bl.a. produktkalkylering och leverantörsbedömningar. I övrigt är du en problemlösare som gärna antar utmaningen att hitta en god lösning för att frigöra tid för dina kollegor i teamet.
Din ansökan:
Ansök genom att skicka in ditt CV tillsammans med ett personligt brev där du beskriver dina kompetenser och erfarenhet på ett utförligt sätt. Vi går igenom ansökningarna allt eftersom vi får dem, men kommer troligtvis inte ge besked förrän efter att ansökningstiden är slut.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande på att slutkandidater efter sitt godkännande kan omfattas av en bakgrundskontroll.
Samtliga tjänster på Spendrups omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.
Sista dag att ansöka är 30 april 2017
Tillträdesdag: omgående, enligt överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: tillsvidare /heltid
För mer information om tjänsten: Anna Lindqvist, chef rekrytering & employer brand 08-672 7945
Placeringsort: Vårby, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-04-10Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Lindqvist
anna.lindqvist@spendrups.seFöretagSpendrups
AdressSpendrups
Vårby allé 39
14303 Vårby, Stockholm
KontorsadressVårby allé 39, Vårby, Stockholm
Jobbnummer 3428872
Observera att sista ansökningsdag har passerat.