Inköpsassistent
Personalpoolen Mellansverige AB / Kontorsjobb / Örebro
2017-05-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent" (publicerad 2020-05-18) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.
Vi söker nu för kunds räkning en erfaren inköpsassistent för omgående anställning!
Vill du arbeta som inköpare i en dynamisk, kommersiell miljö med högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter. Hos vår kund kommer du ha ett operativt och administrativt ansvar för inköp.
Arbetsuppgifterna omfattar bl a:
Dagligt inköp
Sortimentsuppdatering, Pris-, Produkt- och systemadministration
Att vara delaktig i processarbetet i och med implementeringen av vårt nya affärssystem AX Dynamics
Kontakt med olika fraktbolag dels för att följa upp uppdatering av fraktavtal samt för bevakning och uppföljning av olika leveranser inom både flyg, båt och kurir.
Tulldeklarera våra importsändningar
Momsrapportering på all import
Faktureringsadministration
Vi söker dig som har ett intresse och en förståelse för system som är energisk och drivs av att utveckla din del av verksamheten med förmågan att sätta detta i ett större sammanhang som främjar teamets och företagets uppsatta mål. Du är serviceinriktad och prestigelös samt tycker om att skapa relationer med människor både internt och externt.
Du har en relevant gymnasieutbildning eller mostvarande arbetslivserfarenhet. Du har jobbat inom logistik och/eller inköp ett antal år och har erfarenhet av större affärssystem och inköpssystem. Du besitter en analytisk förmåga och är mycket bra på ecxel och access. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Tjänsten är en till att börja med en bemanning i 6 månader men för rätt person kan den övergå i en tillsvidareanställning därefter.
Arbetstid, mån-fre, kontorstid.
Tillsättning omgående.
Placering Örebro.
Låter detta intressant önskar vi din ansökan med cv samt personligt brev oss tillhanda senast 24/5-2017 på
www.personalpoolen.se, urval kommer dock att ske löpande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 3 - 6 månader
Publiceringsdatum2017-05-05ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPersonalpoolen Mellansverige AB
AdressPersonalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO
KontorsadressEngelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
Jobbnummer 3478814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.