Inköpsassistent
Arriva Sveriga AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sveriga AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 4.500 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.
Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!
Om rollen
Inköpsorganisationen på Arriva växer och är inne i en spännande utvecklingsfas. Nu söker vi en Inköpsassistent som kan stärka vårt team. I denna roll ska du stödja verksamheten med leverantörsfakturor. Du kommer rapportera till Arrivas inköpschef. Rollen, är placerad på Arriva Sveriges huvudkontor i Liljeholmen (i Stockholm) men du förväntas vara flexibel och även arbeta på Arrivas depåer tre till fyra dagar i veckan. Depåerna är huvudsakligen belägna i Stockholm men din geografiska täckning är hela Sverige.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Avlasta verksamheten genom att hantera fakturaflöden
• Utredning av avvikelser gentemot inköpsorder
• Påminnelsehantering/inkassohantering
• Interna reklamationer av felaktiga/okända fakturor
• Korrigering, utredning av felbokningar
• Kontakt med Shared Service Center och leverantörer
• Agera support till organisationen på mail och telefon
• Uppföljning utav saknad godsmottag
• Fördelning utav fakturor som saknar referenser
Publiceringsdatum2017-04-11ProfilVi söker dig med gymnasieutbildning och som har tidigare erfarenhet av leverantörskontra och god grundförståelse för ekonomiflödet. Tidigare erfarenhet av systemet SAP är meriterande.
Som person är du:
• Van att arbeta i högt tempo
• Kommunikativ och lyhörd
• Planerande och strukturerad
• Samarbetsinriktad och van vid att arbeta i team
Vi hanterar ansökningar löpande men ser gärna din ansökan senast 27 april 2017. Vid frågor om tjänsten maila
kambiz.farshidi@arriva.seVi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArriva Sveriga AB
AdressArriva Sveriga AB
Liljeholmsstranden 5
11743 Stockholm
KontorsadressLiljeholmsstranden 5
Jobbnummer 3434250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.