Inköpsassistent - Hemfint group
BHG Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-12-10
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BHG Group AB i Stockholm,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Hässleholm eller i
hela Sverige Hemfint Group, bestående av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum med en omsättning på cirka 600 miljoner kronor och försäljning på fyra marknader, är en del av BHG Group - en ledande aktör inom heminredning och möbler. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med fokus på tillväxt, lönsamhet och kundnöjdhet.
Vill du arbeta i en roll där noggrannhet, struktur och internationella kontakter står i centrum? Vi söker nu en inköpsadministratör som vill vara en viktig del i vårt inköpsteam och bidra till att säkra en effektiv och kvalitativ hantering av våra produkter från leverantör till kund.
Publiceringsdatum2025-12-10Om tjänstenSom inköpsadministratör ansvarar du för att administrera och följa upp inköpsordrar samt säkerställa att alla nödvändiga dokument och krav uppfylls. Du har en central roll i samarbetet mellan inköp, kundservice, leverantörer och speditörer - och du ser till att allt flyter på i varje steg av processen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Skapa och administrera inköpsordrar.
Kontrollera importdokumentation, manualer och etiketter enligt gällande krav.
Säkerställa att EU-regelverk och produktkrav efterlevs.
Ha direktkontakt med kundservice kring leveranser och produktinformation.
Följa upp skeppningsscheman och koordinera leveranser.
Administrera artikelinformation och tillhörande dokumentation.
Samla in, granska och arkivera dokument kopplade till produkt- och leverantörsdata.
Arbeta med manualer och etiketter på engelska och säkerställa korrekt innehåll.
Om dig
Du är strukturerad, noggrann och trivs med att hålla ordning i flera parallella flöden. Du har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, och du är van vid att samarbeta med många kontaktytor. Vi ser gärna att du har en utbildning inom inköp, logistik eller administration, eller motsvarande erfarenhet. Har du tidigare arbetat med inköp, import eller produktadministration inom e-handel eller logistik är det meriterande.
Vi erbjuder en modern och attraktiv arbetsmiljö på vårt nya kontor mitt i centrala Stockholm. Hos oss får du en välkomnande start på dagen med frukost varje morgon samt tillgång till gym till ett väldigt förmånligt pris för att främja din hälsa och välbefinnande. Som anställd har du tillgång till friskvårdsbidrag, en dag i veckan för arbete hemifrån och flexibilitet i arbetstider för att underlätta en god balans mellan arbete och privatliv. Vi värnar även om din framtid genom att erbjuda pensionsförsäkring. Hos oss får du förutsättningar att trivas, utvecklas och må bra i din yrkesroll.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning I din ansökan behöver vi inget personligt brev och om möjligt önskar vi cv utan bild.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare BHG Group AB (org.nr 559077-0763),
https://www.wearebhg.com/ Arbetsplats BHG
Kontakt Erika Jonsson
erika.jonsson@hemfintgroup.se Jobbnummer 9638217