Inköpsansvarig till unikt företag inom flygindustrin
Help At Work Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vår kund:
Novator AB är ett företag som arbetar inom flygindustrin med avancerad borrteknik och har idag kunder såsom Boeing, Airbus och Bombardier Aerospace. Bolaget är det enda företag i världen som arbetar med denna innovativa teknik och har sitt kontor i Spånga väster om Stockholm.
Då företagets nuvarande inköpsansvarige snart går i pension påbörjar vi nu rekryteringen av en ersättare. Har du ett stort intresse för teknik och flygindustrin och vill du vara en del av ett växande företag? Då är detta tjänsten för dig!
I tjänsten ingår följande::
• Ansvara för inköp av komponenter till produktion av avancerade borrsystem med kringutrustning som tillverkas mot kundorder
• upprätta och underhålla produktstrukturer i MPS-system förfrågningar till leverantörer på både standardkomponenter och för Novator unika ritningsbundna komponenter
• jämföra priser och förhandla med leverantörer
• upprätta tillverkningsorder till produktionsavdelningen
• Administrera lager
• Hantera reklamationsärenden gentemot underleverantörer
• Ansvara för bokning av transporter, tullärenden och annan logistik
• Delta i ständigt förbättringsarbete tillsammans med konstruktions- och produktionsavdelning
Det kan förekomma resor i tjänsten, främst i Sverige men eventuellt även internationellt.
Vi söker dig som::
• Är högskoleingenjör eller motsvarande
• Har minst 5 års erfarenhet av inköp/strategiskt inköp till industriell produktion
• Har erfarenhet av att köpa in avancerade mekaniska komponenter
• Bemästrar att arbeta i PDM/MPS-system (Novator använder Monitor)
• Har datorvana och erfarenhet av arbete i MS-Office
• Är lösningsorienterad och ser förbättringspotential snarare än problem
• Har förmåga att arbeta självständigt
• Är stresstålig och klarar av att under perioder arbeta under tidspress
• Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• Det är meriterande med erfarenhet av ständigt förbättringsarbete (Lean production, Sex sigma, TQM etc.)
Som person är du social, självgående, ansvarstagande med ett starkt driv och trivs i ett mindre bolag.
Skicka ansökan via
www.helpatwork.se , vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten ska tillsättas omgående. Vid frågor kan du kontakta rekryterare Frida Hallqvist, 073-633 01 82
Publiceringsdatum2014-01-29Arbetstider och omfattningInköpsansvarig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktConstanza Rodriguez 073-633 01 78
FöretagHelp at Work Sweden AB
AdressHelp at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm
Jobbnummer 1763416
Observera att sista ansökningsdag har passerat.