Inköpsadministratör till globalt läkemedelsbolag
Poolia Uppsala AB / Kontorsjobb / Uppsala
2016-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsadministratör till globalt läkemedelsbolag" (publicerad 2016-04-29) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Uppsala AB i Uppsala,
Östhammar,
Enköping,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsadministratör till ett globalt läkemedelsbolag.
Uppdraget beräknas starta i april och initialt löpa fram till och med augusti. Du kommer att ha din arbetsplats i Uppsala och för det här uppdraget kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.
Urval och intervjuer för den här tjänsten kommer att ske löpande, så välkommen in med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-04-26Dina arbetsuppgifterI din roll som inköpsadministratör kommer du att arbeta med administrativt stöd kopplat till inköp på företaget. Du kommer att arbeta med registrering av data i IT-system, uppföljning av leverantörsrelaterade aktiviteter tillsammans med ansvarig ledare samt uppföljning av aktiviteter internt. Arbetet innefattar även arbete med datainsamling och konsolidering av information i Excel, upprättande av projektrapporter på engelska, sammanställning av information i Power Point, utskick av enkäter via webbaserad verktyg samt uppföljning av svar både via e-post och telefon.
I den här tjänsten kan visst kvällsarbete förekomma då arbetet till stor del omfattar kontakt med leverantörer utanför Sverige i andra tidzoner. Därför ser vi ser att du som söker är flexibel vad gäller arbetstider.
Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du som söker gärna har en inköpsutbildning alternativt tidigare har arbetat med inköp av någon form. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Microsoft Office framförallt i Excel och Power Point samt att du talar svenska och engelska flytande avseende tal och skrift. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att jobba i ERP-system samt Oracle och Magic.
Som person är du självgående, strukturerad, kommunikativ och serviceminded. Vidare har du en god initiativförmåga och är driven. Vi ser gärna att du är en person som är intresserad av inköp och som har en god förmåga att planera ditt arbete väl och arbeta proaktivt.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 661503
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Westman
Karin Berglund +4618169361
Amanda Hedqvist +4626541548
FöretagPoolia Uppsala AB
AdressPoolia Uppsala AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57 A, Box 207
Jobbnummer 2805284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.