Inköpsadministratör
Kwintet Sverige AB / Kontorsjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kwintet Sverige AB i Ulricehamn Publiceringsdatum2014-09-02Beskrivning av verksamhetenKWINTET SVERIGE AB omsätter ca 900 MSEK och är 220 anställda i Sverige. Varumärkesportföljen innehåller välkända märken som Fristad Kansas, Acode, Hejco, Bragard, Wenaas 112 och Martinson. Kwintet Sverige AB är en del av Kwintet koncernen, som är Europas största leverantör av arbets- och profilkläder. Affärsområdet Martinson vänder sig till målgrupperna landsting och tvätteri för sjukvård inom bäddtextil, patient och personalplagg. Martinsons verksamhet omsätter ca 60 MSEK, ligger i Torsbo och är 14 anställda.
Dina arbetsuppgifterTEAM MARTINSON Vår största prioritet är att anställa en person som passar in i vårt team där vi är 14 stycken ambitiösa och resultatfokuserade kollegor. Vårt arbetsklimat genomsyras av att vi alltid jobbar med och för varandra för att serva kunden på bästa möjliga sätt. Våra kunders behov går alltid först när vi prioriterar arbetsuppgifter. Det är viktigt att vår nya inköpsadministratör både kan be om hjälp och ta egna initiativ. Om du har tid över och märker att någon annan har mycket att göra är det självklart teamwork som gäller. Inköpsadministratören är en viktig del i vårt arbetslag och samarbetar med produktchef, konfektionstekniker och produktions controller för att säkerställa att lönsamma och korrekta inköp görs. MARTINSON SÖKER INKÖPSADMINISTATÖR FÖR TRIKÅ OCH BÄDDTEXTILER Vi söker dig som är noggrann och entusiastisk inför att axla uppgiften som inköpsadministratör och som vill utvecklas hos och tillsammans med oss. Du är redo att administrera lönsamma inköp och en välfungerande logistikkedja tills det att produkterna hamnar hos våra slutkunder. Det innebär bland annat att skapa underlag för kalkyler inför inköp, förhandla om priser, göra specifikationer, bevaka leveranser och frakter. Det innebär också att säkerställa kontroll av produktkvalitet och miljökrav samt att vår CSR policy följs och utvecklas kontinuerligt. Som inköpsadministratör kommer du att: . Ha den dagliga kontakten med våra befintliga leverantörer . Skapa tekniska produktspecifikationer . Lägga inköps order och säkerställa att logistik och frakt för inköpen har god kostnadskontroll . Hantera inköp och underlag för provplagg och anbudsprover . Ta fram priser och efterkalkyler som underlag för anbud och offerter . Bevaka leveranser och leverantörsutfall . Förhandla med leverantörerna om bästa hållbara priser, kvaliteter och leveransvillkor . Uppdatera och ansvara för att interna dokument och information uppdateras . Ansvara för kontroll av tillverkningsprover och kvalitetssäkring inför produktion . Ansvara för att miljökrav och CSR policy kommuniceras och följs . Kontinuerlig stämma av att leverans- och produktflöde håller uppsatta deadlines och mål . Hantera och följa upp avvikelser avseende fakturor eller reklamationer . Utvärdera, utveckla och optimera nya och befintliga leverantörer . Ta stor del i arbete med administration och optimering inom logistik, remburser, godsmottagning, spedition osv.
Utbildning och erfarenhetBeskrivning av kvalifikationer: DIN PROFIL . Du har utbildning och/eller erfarenhet från textilbranschen inom inköp och ekonomi . Du har god kunskap om och har ett genuint intresse för textila material . Du har kännedom om textila tillverkningsprocesser samt stort intresse för hållbarhetsfrågor . Du har god datorvana och arbetar obehindrat i Word, Excel och gärna i Adobe Illustrator . Du behärskar engelska väl i tal och skrift . Du är van vid att säkerställa produktkvalitet och leveranssäkerhet . Du har även förhandlingsvana och kunskap om inköpsekonomi . Du är analytisk och har ett sinne för siffror . Du trivs i arbetsmiljöer där utveckling och ständiga förbättringar uppmuntras . Vi arbetar i Navision och det är ett plus om du har erfarenhet av det PERSONLIGA EGENSKAPER . Som person är du kostnadsmedveten och ekonomisk . Du är en god kommunikatör, diplomatiskt och känner dig bekväm i förhandlingar . Du är mycket noggrann och trivs med administrativa uppgifter . Du är effektiv med stort engagemang i din yrkesroll, tycker om och värdesätter eget ansvar . Du skapar struktur omkring dig och är positiv till utmaningar . Du har rykte om dig att ha lätt för att samarbeta.
Övriga villkor
Vi vill gärna att du berättar på vilket sätt du bidragit till utveckling och utvecklats genom dina tidigare erfarenheter och anställningar. Vi är även måna om att du beskriver dina personliga mål och motivation för rollen.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde141101
ErsättningFast lön
Så ansöker duskriftlig
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ellenor.lennarth@kwintet.comKontaktCommercial Manager Ellenor Lennarth 033-20231
ellenor.lennarth@kwintet.comFacklig kontaktUnionen Ann-Kristin Hultgren 0321-74089
ann-kristin.hultgren@kwintet.comFöretagKwintet Sverige AB
AdressKwintet Sverige AB
Torsbo
52360 GÄLLSTAD
KontorsadressTorsbo
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0321-74089
E-postadress:
ellenor.lennarth@kwintet.com Jobbnummer 1984057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.