Inköpare till upphandlingsenheten, Härryda kommun
Härryda kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härryda kommun i Härryda,
Kungsbacka,
Mark eller i
hela Sverige Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och upphandlingsfunktionen som är kommunens centrala stöd i frågor inom redovisning, ekonomi, inköp och upphandling. Funktionen som helhet består av cirka 25 medarbetare varav 7 tillhör upphandling. I upphandlingsteamet ingår upphandlare, inköpare, avtalscontroller, planeringsledare inköp, upphandlingsjurist och upphandlingschef.
Publiceringsdatum2024-09-05ArbetsuppgifterVi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en positiv miljö. Du kommer vara delaktig i varierande uppdrag och aktivt bidra till enhetens utveckling- och förbättringsarbete tillsammans med dina kollegor.
I rollen som inköpare ansvarar du bland annat för att underhålla och utveckla kommunens inköpssystem och avtalsdatabas Proceedo. Du registrerar och underhåller avtal samt pris- och produktinformation och agerar support i systemfrågor gentemot verksamheternas beställare. I arbetet ingår även stöd och kommunikation riktat till chefer och beställare, bland annat i form av avtalsinformation, avropsstöd och utbildningar. Som inköpare har du en samordnande funktion där du behöver kunna arbeta med flera kontakter och processer parallellt. I rollen kommer du även vara del i olika typer av projekt och utvecklingsarbeten.
Din tjänst innefattar även att ge stöd i direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och vid behov genomföra dessa åt verksamheten. Därutöver kommer tjänsten vid behov att innebära ett administrativt stöd till upphandlare i upphandlingsprocessen, bland annat dokumentation, prisjusteringar, referenstagningar med mera.
Våra medarbetare beskriver oss så här: Upphandlingsenheten är en arbetsplats där du möts av ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö. Ditt välmående värderas högt och du erbjuds goda möjligheter till utveckling. Som vår nya kollega blir du en del av en dynamisk enhet där samarbete står i centrum.
Som anställd på upphandlingsenheten erbjuder vi även dig:
• Varierande arbetsuppgifter
• Kompetensutveckling inom inköp/upphandling och nätverk
• Tillgänglig arbetsplats med goda kommunikationer, 15 min med buss från Korsvägen
• Viss möjlighet till distansarbete
• Flextid
• Generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr/år
KvalifikationerKrav för tjänsten är minst eftergymnasial utbildning med inriktning inköp och upphandling eller likvärdigt, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har erfarenhet av administrationshantering i Proceedo eller motsvarande inköpssystem. Det är meriterande om du har arbetat med inköp/upphandling inom offentlig verksamhet. Du har god datorvana och god erfarenhet av Officepaketet, då en stor del av tjänsten innebär sammanställning och analys av data i Excel. Som inköpare är du ansvarig för utbildning av beställare, därav krävs det att du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Vidare krävs det att du är strukturerad och noggrann, då du kommer hantera flera arbetsuppgifter parallellt.
Du är engagerad, flexibel och trivs att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du är ansvarstagande, lösningsfokuserad och har en serviceinriktad inställning gentemot våra verksamheter och företag. Du ska ha lätt att skapa relationer, inge förtroende och trivas med att vara den som andra ber om hjälp.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till:
Härryda kommun
Personalfunktionen, Sofia Götberg
435 80 Mölnlycke
Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1312075".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härryda kommun (org.nr 212000-1264)
Kontakt Upphandlingschef
Marlene Sahibzada
marlene.sahibzada@harryda.se 031-724 63 21 Jobbnummer 8881887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.