Inköpare till kärnkraftverk
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Östhammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östhammar,
Uppsala,
Heby,
Tierp,
Sala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Östhammar,
Uppsala,
Heby,
Tierp,
Sala eller i
hela Sverige Är du en kvalitetsmedveten inköpare? Då har vi på Adecco uppdraget för dig i Östhammar! Uppdraget skall starta omgående och är tillsvidare.
Kundens inköpsenhet ansvarar för alla externa upphandlingar till kärnkraftverket, vilket omfattar inköp av leveranser till investeringsprojekt, material, tjänster och service. Inköpsenheten hanterar en inköpsvolym på ca 2,5 MDR SEK årligen och har idag 30-40 medarbetare.
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att ansvara för inköp av reservdelar för kärnkraftsanläggningarna. Anläggningarna är åldrande och tillgängligheten av reservdelar måste vara säkrad för framtiden, antingen genom att finna nya leverantörer eller genom att kontraktera nuvarande leverantörer så att de kan leverera erfordrade reservdelar under anläggningarnas livstid. I rollen ingår också att samla information om framtida efterfrågan på reservdelar.
• ta emot anmodan och utfärda beställning i SAP
• söka efter lämpliga leverantörer och val av leverantör
• utfärda offertförfrågan och förhandla priser och leveransvillkor
• upprätta ramavtal för bland annat servicetjänster
• samarbeta med underhållsavdelningen i förståelse av verksamhetens krav och val av rätt avtalspartner
Vem trivs här?
Du som har en ingenjörsutbildning eller motsvarande passar bra för detta uppdrag där teknisk förståelse är en viktig del. Det är meriterande om du har gått kurser i affärsjuridik och förhandlingsteknik. Du har även erfarenhet av inköp, avtalstecknande och förhandlingar, gärna från industriell verksamhet. Det är meriterande om du arbetat i SAP/R3. För att klara arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt behärska engelska i tal och skrift. Du bör även ha jobbat lite strategiskt och ha kunskaper om hur man tecknar avtal.
Som person är du kvalitetsmedveten, strukturerad och initiativtagande. Du är självgående och gillar att samarbeta både internt och externt.
Vad erbjuder vi?
Uppdraget ska tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna är 7.15-15.45.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2015-03-11Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-10
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Buhre 08-598 986 06
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA
KontorsadressDragarbrunnsgatan 42
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2200699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.