Inköpare till energisektorn, Stockholm
Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Inköpare som kommer att ingå i enheten som har till uppgift att säkerställa att inköp följer företagets processer och levererar på lönsamhet, kvalitet och tid. Enheten har även till uppgift att se till att de ramavtal som verksamheten behöver finns på plats och är tillgängliga för de medarbetare som behöver dem.
Denna nya roll innebär ansvar för att driva delar som; struktur, utveckling och kvalitet för inköps masterdata så att verksamhetskritisk inköpsinformation återfinns vid rätt tidpunkt och på rätt plats i inköpssystemen.
Kunden genomgår just nu en större förändring där de implementerar ett nytt affärssystem (ERP) för hela bolaget. De går från system vi länge delat med tidigare ägare, till att stå på egna ben i eget system (IFS). I och med detta behöver de ha kapaciteten att hantera flera nya saker i egen regi där masterdata för inköp är ett område.
I din roll att hantera masterdata för inköp behöver du besitta en hög grad av nytänkande och vilja att strukturera, förenkla och automatisera. Du kommer jobba både strategiskt med utveckling av masterdata och operativt med administration av masterdata. Du förväntas vara en bidragande faktor i arbetet med att utveckla och effektivisera företagets inköpsflöden kopplat till masterdata.
Masterdata för inköp är flera saker men bland annat artikeldata för service och material och leverantörsmasterdata
Följande arbetsuppgifter finns i rollen:
• Fortsatt utveckling av strukturen för vår artikelmasterdata.
• Säkerställa att artikelmasterdata hålls uppdaterad.
• Säkerställa att leverantörsmasterdata hålls uppdaterad.
• Driva och implementera digitalisering av inköps masterdata
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Relevant högskoleutbildning t.ex. inom ekonomi eller inköp
• 3-5 år med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i ett större affärssystem.
• Skolad inom inköp och vana att jobba digitalt
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Du har ett arbetssätt som präglas av struktur och analytisk förmåga kopplat till helhetssyn
• Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ
• Uppdraget innebär många kontaktytor och det är viktigt att du är lyhörd och trivs i samarbete med andra.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12 mån
Publiceringsdatum2022-11-04ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Kontakt Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se Jobbnummer 7142403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.