Inköpare till Customized Solutions, S-order

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader.

Inköpsgruppen Customized Solutions levererar artiklar och system till unika kundanpassningar av Scanias produkter. Vi arbetar inom många teknikområden, både etablerade och inom områden som kräver omfattande nyutveckling, tex gasdrivna, autonoma eller elektrifierade fordon. Vi arbetar också med att ta fram specifika lösningar för kunder inom försvarssegmentet. Time-to-market är en viktig parameter i vårt arbete, utan att göra avkall på kvalitet. Arbetet görs i nära kontakt med berörda utvecklings- och marknadsavdelningar.

Publiceringsdatum
2020-02-03

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare för Customized Solutions kommer du att i huvudsak ansvara för inköp av komponenter och artiklar utanför vårt ordinarie produktprogram. Du representerar inköp och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett kostnads- och kvalitetsmässigt perspektiv.

Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer. Det här är ett roligt arbete. Uppgifterna är varierande och du kommer att samarbeta med många olika grupper inom företaget. Din blivande arbetsgrupp består av 12 personer. Vi tar alla ett stort gemensamt ansvar för att leverera produkter med rätt kvalitet, i tid och till rätt kostnad.

Din ledare
Jag har ansvarat för gruppen i fyra år. Det här är det roligaste arbete som jag har haft under min karriär. Jag uppskattar arbetet i gruppen därför att alla resultatinriktade och drivs av en vilja att nå uppsatta mål. I mitt ledarskap utgår jag från att mina medarbetare vill utvecklas, göra sitt bästa och bidra till gruppens kort- och långsiktiga mål. Vi är ett starkt team, som gemensamt löser de utmaningar vi möter.

Du själv

Du behöver ha en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har redan yrkeserfarenhet och har arbetat med inköpsfrågor tidigare. Extra meriterande är det om du kan segmentet elektriska komponenter.

Du kommer att ha många internationella kontakter, därför behärskar du engelska i tal och skrift. Du behöver också behärska svenska.

Vi erbjuder dig

Som anställd hos oss får du ta del av våra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid arbetsplatsen i Södertälje.

För ytterligare information kontakta: Purchasing Manager, Astrid Lagerberg 08-553 533 70

Så ansöker du
Sök via vår hemsida. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior.

Sista ansökningsdag är 20e februari.

Du behöver kunna starta din anställning senast 1 maj 2020

Vi ser fram emot din ansökan!

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte över 137 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i TRATON.SE. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com/world/#/

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
5074667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: