Inköpare / systemadministratör till Uppsala universitet

Novare Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
2022-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare / systemadministratör till Uppsala universitet" (publicerad 2022-08-02) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Uppsala, Enköping, Strängnäs, Stockholm, Västerås eller i hela Sverige

Vill du arbeta i ett givande uppdrag inom inköpsfrågor på Uppsala universitet? Har du arbetat med systemadministration i e-handelssystem, har kunskaper i LOU och avtalsfrågor samt har arbetslivserfarenhet från myndighet/universitet? Perfekt, då har vi ett spännande uppdrag för dig!

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Deras viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 50 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 8 miljarder kronor.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. I det här uppdraget kommer du arbeta med olika inköpsfrågor på Uppsala universitets centrala inköpsorganisation. Arbetet innebär i stor utsträckning att ge support till medarbetare inom organisationen som beställer produkter i e-handelssystemet Wisum. Det kan exempelvis innebära att lägga upp leverantörer, läsa in prisfiler, administrera behörigheter, göra en enhetsuppföljning, hantera register, svara på inköpsfrågor och ge support gällande funktioner i systemet.

Ärendena kommer in i systemet Easit, där du arbetar både på svenska och engelska. Många av de inkommande frågorna besvaras genom kontroll av uppgifter i universitetets avtalsdatabas Kommers. I kommers kan du behöva få fram och ge information till beställare gällande avtal så som betalningsvillkor, ångerrätt, returvillkor och garantihantering.

Utöver det har du arbetsuppgifter inom adresshantering, fakturainläsning samt sökande av uppgifter på leverantörers hemsidor. Arbetet innebär kontakter på telefon och mail med anställda inom universitetet och med leverantörer.

Exempel på arbetsuppgifter:

Ge support till beställare inom organisationen i inköpsfrågor.
Inköps- och systemadministration i systemet Wisum, samt hantera ärenden i systemet Easit.
Få fram information från systemet Kommers och ge support till beställare gällande avtal så som betalningsvillkor, ångerrätt, returvillkor och garantihantering.
Kontakt med anställda inom universitetet samt leverantörer

Krav för tjänsten

Goda kunskaper av systemadministration i e-handelssystem (helst Wisum) samt arbetslivserfarenhet av ärendehanteringssystem.
Erfarenhet från arbete vid myndighet eller universitet.
Grundläggande kunskaper i LOU och avtalsfrågor.
Goda kunskaper i Excel (prisfilsinläsningar).
Erfarenhet av arbete med många leverantörs- och beställarkontakter.
Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal och skrift.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstid och pågår från och med 2022-03-14 till och med 2022-09-16, med chans till förlängning på ytterligare två månader.

Arbetet kan genomföras på distans men under några dagar under introduktionsperioden behöver du vara fysiskt på plats i Uppsala.



Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-28. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Wänblad på sofia.wanblad@novare.se.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Varaktighet, arbetstid
Heltid Mars 2022 till september 2022

Publiceringsdatum
2022-02-24

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning241".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
6378199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: