Inköpare sökes
Personalpoolen Mellansverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.
•
Inköpare sökes
Nu söker Personalpoolen en inköpare till ett större företag i Örebro.
Publiceringsdatum2018-11-01Om tjänstenSom inköpare ansvarar man för att processa artiklar genom inköpsorder och/eller avrop samt ansvarar för att leverantören sköter sina åtagande och kommunicerar detta. Man arbetar för att nå uppställda mål för kostnad, kvalitet, leveranssäkerhet och överenskomna förbättringar. I tjänsten kan enklare upphandlingar ingå. Inköparen ansvarar även för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget.
I arbetsuppgifterna ingår bl a
• Leveransbevakning på artiklar beställda från fabrik
• Uppdatera och underhålla system avseende egna artiklar och leverantörer
• Säkerställa att rätt lagernivåer uppnås
• Hantera reklamationer och garantiärenden
• Kontering och attestering av fakturor
• Eftersträva kontinuerliga förbättringar för att sänka företagets kostnadsnivåer samt öka leveranssäkerhet från leverantörer
• Aktivt operativt arbete
Tjänsten är heltid startar omgående med placeringsort i Örebro. Uppdraget beräknas pågå fram till augusti 2019 i första hand med möjlighet till förlängning.
KvalifikationerVi söker en erfaren inköpare med stort kundfokus. Du har förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs. Som person är du noggrann och driven med en stark vilja att gå i mål med det du tar dig an på ett ansvarsfullt och strukturerat sätt. Du bör ha erfarenhet av större affärssystem och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har en relevant utbildning på lägst gymnasienivå. Eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp, gärna med inriktning logistik eller supply chain är meriterande.
För att lyckas och trivas i rollen
• Är du strukturerad, analytisk, självständig och professionell i bemötanden
• Har ett gott affärsmannaskap
• Har god administrativ förmåga
• Är flexibel, effektiv, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad
• Är resultatorienterad med stark drivkraft och förmåga att arbeta självständigt
Så ansöker duTjänsten är till att börja med en bemanning via Personalpoolen. För mer information är du välkommen att kontakta Lotta Dyrén på telefon 019-12 22 88,
lotta.dyren@personalpoolen.se.
Du söker tjänsten genom att registrera dig med CV och personligt brev på
www.personalpoolen.se/lediga-jobb. Sista ansökningsdag är 19 november 2018. Urval sker löpande så ansök redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPersonalpoolen Mellansverige AB
AdressPersonalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO
KontorsadressEngelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
Jobbnummer 4436052
Observera att sista ansökningsdag har passerat.