Inköpare sökes

Personalpoolen Mellansverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.



Inköpare sökes

Nu söker Personalpoolen en inköpare till ett större företag i Örebro.

Publiceringsdatum
2018-11-01

Om tjänsten
Som inköpare ansvarar man för att processa artiklar genom inköpsorder och/eller avrop samt ansvarar för att leverantören sköter sina åtagande och kommunicerar detta. Man arbetar för att nå uppställda mål för kostnad, kvalitet, leveranssäkerhet och överenskomna förbättringar. I tjänsten kan enklare upphandlingar ingå. Inköparen ansvarar även för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget.

I arbetsuppgifterna ingår bl a
• Leveransbevakning på artiklar beställda från fabrik
• Uppdatera och underhålla system avseende egna artiklar och leverantörer
• Säkerställa att rätt lagernivåer uppnås
• Hantera reklamationer och garantiärenden
• Kontering och attestering av fakturor
• Eftersträva kontinuerliga förbättringar för att sänka företagets kostnadsnivåer samt öka leveranssäkerhet från leverantörer
• Aktivt operativt arbete

Tjänsten är heltid startar omgående med placeringsort i Örebro. Uppdraget beräknas pågå fram till augusti 2019 i första hand med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
Vi söker en erfaren inköpare med stort kundfokus. Du har förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs. Som person är du noggrann och driven med en stark vilja att gå i mål med det du tar dig an på ett ansvarsfullt och strukturerat sätt. Du bör ha erfarenhet av större affärssystem och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har en relevant utbildning på lägst gymnasienivå. Eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp, gärna med inriktning logistik eller supply chain är meriterande.

För att lyckas och trivas i rollen
• Är du strukturerad, analytisk, självständig och professionell i bemötanden
• Har ett gott affärsmannaskap
• Har god administrativ förmåga
• Är flexibel, effektiv, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad
• Är resultatorienterad med stark drivkraft och förmåga att arbeta självständigt

Så ansöker du
Tjänsten är till att börja med en bemanning via Personalpoolen. För mer information är du välkommen att kontakta Lotta Dyrén på telefon 019-12 22 88, lotta.dyren@personalpoolen.se.

Du söker tjänsten genom att registrera dig med CV och personligt brev på www.personalpoolen.se/lediga-jobb. Sista ansökningsdag är 19 november 2018. Urval sker löpande så ansök redan idag!

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Jobbnummer
4436052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: