Inköpare reservdelar och reparationstjänster, flyg

Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab AB i Linköping, Motala, Norrköping, Haninge, Nyköping eller i hela Sverige

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Gripen Support, Operational Supply består av närmare 20 medarbetare som arbetar med inköpstjänster till verksamhet inom supportverksamhet flyg som finns i Arboga, Linköping och Järfälla. Vi har behov av att ersätta en inköpare i Linköping - Malmslätt som går vidare till en annan roll inom företaget under sommaren 2018.



Din framtida utmaning
Du blir en viktig del del av en inköpsgrupp som ansvarar för inköp av produkter och tjänster för supportlösningar inom flygunderhåll.Arbetsuppgifterna är: Kommersiella - bevaka prisutveckling och att leverantörer uppfyller avtal, hantera förfrågningar till leverantörer och förhandla priser utanför avtal. I arbetet ingår också arbete med utveckling och ständig förbättring av leverantörer.Operativa - administration av inköpsanmodan från beställare och affärssystem, skapa inköpsorder och följa upp att leveranser till våra interna kunder uppfyller krav och önskemål.Ekonomiska - följa upp garantier, hantera fakturor och prisinformation samt support vid avtalsförhandlingar.Affärssystem - registrera och uppdatera artikelinformation och leverantörsinformation.Kvalitet - dokumentera och handlägga avvikelser i leverenser samt leverantörers prestanda.I det dagliga arbetet ingår kontinuerligt målstyrnings- och förbättringsarbete som är en central del av vår verksamhet.

Den du är idag
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och önskar att du som söker:- har en god affärsmässig förståelse- har starkt driv och förmåga att genomföra det vi planerat- är ansvarstagande och fungerar bra både individuellt och i gruppen- har en positiv grundinställning i livet och ser möjligheter i vardagenVi tror att du har utbildning eller erfarenhet inom strategiskt eller operativt inköp och även samarbete med leverantörer och interna kunder.Vi söker dig som trivs i en affärsorientrad miljö där du aktivt bidrar med hög servicenivå. Du har datorvana och har lätt att hantera olika affärssystem och program, du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse

Publiceringsdatum
2018-05-23

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Karlsson 013-18 00 00

Företag
Saab AB

Adress
Saab AB
Bröderna Ugglas gata
58188 Linköping

Kontorsadress
Bröderna Ugglas gata

Jobbnummer
4162409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab AB: