Inköpare med erfarenhet till Eltel Networks Infranet

Experis Sverige / Inköpar- och marknadsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Sigtuna, Österåker, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Sollentuna eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Det moderna samhället är beroende av el och tele. Vi är beroende av dig som vill säkra tillgängligheten i dessa livsviktiga nät. Som marknadsledare går vi i bräschen för den nya Infranetbranschen, som kombinerar el och tele, vilket ger unik möjlighet till innovation och nya effektivare arbetssätt.

Samhället behöver oss. Vi behöver dig.

Publiceringsdatum
2012-12-11

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare ansvarar du för hela inköpsflödet, från anbud till förhandling, implementering och uppföljning av leverans av både produkter och tjänster. Tjänsten innebär mycket externa kontakter med leverantörer och underentreprenörer och du stödjer den egna organisationen i inköps- och leverantörsfrågor.

Du kommer som operativ inköpare ansvara för optimering av produktflödet och att arbetet bedrivs rationellt och effektivt. Du medverkar i flera parallella projekt och arbetar i Team tillsammans med Projektledare inom företaget och fattar hållbara beslut under tidspress, vilket kräver ett utpräglat servicesinne tillika ett affärsmässigt tankesätt. Du arbetar proaktivt och utför marknads- och konkurrensbevakning inom området samt utför revisioner av avtal med leverantörer och underentreprenörer.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet inom operativt inköp och inköpsplanering och har god förståelse för inköpsprocessen samt kundanpassande lösningar. Du har god förhandlingsvana och förmåga att driva eller medverka i flera projekt samtidigt. Det är meriterande om har du har erfarenhet från inköp i en teknikorienterad bransch alternativt annan bransch med höga kvalitets- och säkerhetskrav.

Du är initiativtagande och en förmåga att driva arbetet framåt samt är duktig på att strukturera och följa upp arbetet. Att ha kunden i fokus och höga normer för kvalitet är för dig en självklarhet. Vidare har du förmågan att ta rationella beslut under press och samtidigt ha ett nytänkande förhållningssätt. Du har en naturlig fallenhet att skapa goda relationer och effektiva kontaktnät och genom din starka servicekänsla skapar du laganda. Du behärskar både svenska och engelska mycket bra i tal och skrift, du har även goda kunskaper i MS Office. Tjänsten är placerad på Arlanda Flygplats.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med sin ansökan snarast möjligt, urval sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Camilla Edbom, 018-18 59 82. Ansök med registrerat CV via experis.se, jobID: 859461. Sista ansökningsdag är den 6 januari. Vi ser fram emot att få din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Edbom 018-18 59 82

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1414239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: