Inköpare inom Chassi System till bolag i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av inköpsprocesser och god kompetens inom förhandling? Har du även ett tekniskt intresse? Vill du fortsätta utvecklas i rollen som inköpare? Se hit!

Publiceringsdatum
2017-01-18

Om tjänsten
Som inköpare kommer du arbeta i ett team om 21 personer som ansvarar för inköp av Chassi system. Du kommer att ansvara för produktområdet hjul & däck. Du kommer att arbeta i en tvärfunktionell miljö.

Som inköpare ansvarar du för att:
• Driva prisförhandlingar
• Ta fram avtal och kontraktshantering
• Göra leverantörsurval och utvärdering
• Administration så som transaktioner, uppdatera prisfiler, rapportering likväl som att hantera leverantörsfrågor

Du ansvarar även för att ta fram förbättringar och effektivitet genom att upprätta en leverantörsbas som ligger i enlighet med den övergripande strategin. Du kommer också att vara huvudkontakt mot leverantörerna för samtliga kommersiella frågor.

Vidare ansvarar du för sourcing aktiviteter vilket innefattar:
• Hantera RFQ
• Förhandla och upprätta sourcingavtal och CPA
• Hantera inköpsorder
• Agera på konstruktionsförändringar inom projektet
• Ta fram handlingsplaner på specifika leverantörsfrågor i den löpande verksamheten

Om dig
Du har en universitetsexamen med inriktning mot teknik, ekonomi, affärer eller liknande område. Vidare har du även erfarenhet av att arbetat med inköpsprocesser med goda och dokumenterade förhandlingskunskaper. Har du även tidigare arbetat inom automotiveindustrin är detta högt meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Du är van att använda dator och system som verktyg.

Du som person har ett tekniskt intresse, god analytisk förmåga samt en god förmåga att hantera olika problemställningar. Vidare är du en person med hög integritet och en god förmåga att arbeta med olika avdelningar i organisationen. Du är också en person som har en god prioriteringsförmåga och kan lägga upp ditt arbete så att du alltid möter deadlines och de förväntningar som finns.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet av inköpsprocesser
• God förhandlingsförmåga
• Flytande engelska kunskaper i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget sträcker sig fram till slutet av april. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031 725 45 39



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3269895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: